Laptop - Intel HD / GForce GT 540

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijme

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Hoi helpmijer's,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop van alternate.
Nu heb ik er twee videokaarten/chips in zitten.

Als ik bij apparaatbeheer kijk staat er bij beeldschermadapters:

Intel(R) HD Graphics Family
En
NVIDIA GeForce GT 540M

Als ik rechtermuisknop op het bureaublad doe en op grafische eigenschappen klik kom ik bij de intel hd eigenschappen uit.

Weet iemand hoe ik kan zien welke videokaart ik nou ingebruik heb? ik wil natuurlijk dat mijn laptop altijd de nvidia geforce gebruikt ipv de intel hd.

Weet iemand hoe ik dit in kan stellen? en waar de opties van de Nvidia geforce staan?

Groetjes,
Tijme

Alvast Bedankt:d

Waarschijnlijk is de ene voor je output naar beeldscherm en de andere voor je laptop scherm.
offtopic: ik snap je handtekening niet helemaal: ''voor al uw computervragen'' hoe kan het dan dat je zelf een vraag hebt?

De HD kaart is de zwakste en wordt gebruikt als er niet hele grafische dingen moeten gebeuren(internetten enz.)
De 540 zal gebruikt worden zodra er grafisch meer power nodig is(games)

Dit omschakelen gaat automatisch. De hd gebruikt minder stroom en is dus zuiniger.
Als je dit kan wijzigen naar alleen de 540 dan zal dit moeten in het bios..

Tevens werd dit jouw ook al uitgelegd op de chat maar daar reageerde je niet op en ging je snel weg...

De handtekening xD

Mijn naam staat gewoon bovenaan
en daarna is het gewoon www.helpmij.nl voor al uw computer vragen

@ Woutertjuh

Ok bedankt voor de uitleg. Sorry dat ik al zo snel weg was in de chat

Ik heb hetzelfde probleem, volgensmij gebruikt hij gewoon mijn intel hd ipv gt540.
Games starten niet, alleen WoW doet het. Ik heb Crysis 2 en BF3 alpha geprobeert.
Ik weet dat ik die games niet optimaal draai maar ze moeten het gewoon doen.
Mensen spelen bc2 en crysis 2 met gemakt op deze laptop.

Ik heb al in de bios gekeken en kon nx over videokaarten vinden.

@Signex:Welkom op Helpmij...

Je mag een eigen vraag stellen in de desbetreffende sectie.Dit topic is van april en het is niet wenselijk(lees toegestaan)meeteliften in topic van een ander.Deze sluit ik.

Succes:thumb:

Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan