Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen voor de opleiding Interactieve Media, de laptop wordt dus voornamelijk gebruikt voor videobewerking, photoshop etc. De laptop die ik nu bezit kan maar 1 programma tegelijk aan, en het liefst werk ik met 3/4 programmas tegelijk. Ik weet dat programma's als Premiere en After Effects zwaar zijn, maar ik wil toch op zijn minst Photoshop + Illustrator + Flash en InDesign tegelijk kunnen draaien.
Nu heb ik een lijst meegekregen van school met minimale eisen:
Draadloze netwerkkaart (WLAN 802.11b en of 802.11g)
100 GB Harddisk
2048 MB werkgeheugen (liever meer)
128 MB grafische kaart (liever meer, maar in ieder geval geen shared memory)
dvd-brander
Werkgeheugen en Grafische kaart zijn het belangrijkst, ik heb een externe harde schijf van 350 GB dus de harddisk hoeft echt niet meer dan 100 GB te zijn. Merk maakt mij totaal niet uit
Ik wil absoluut geen Windows Vista, maar ben me ervan bewust dat dit heel moeilijk zal gaan. Het liefst wacht ik tot eind oktober met aanschaffen zodat ik (als het goed is) wel een laptop met Windows 7 kan kopen, maar ik heb echt dringend een nieuwe laptop nodig, dus hopelijk kan ik nog een laptop met Windows XP op de kop tikken.
Ik heb ook gehoord dat er een mogelijkheid bestaat om Vista te upgraden naar Windows 7? Weet iemand hier iets vanaf? Want anders kan ik tijdelijk Vista gebruiken en hem dan alsnog upgraden.
Mijn budget ligt om en nabij de 800 euro.
Alvast bedankt,
EDIT: Ik wil graag een beeldscherm van max 17" inch, geen mini laptop.
Nu heb ik een lijst meegekregen van school met minimale eisen:
Draadloze netwerkkaart (WLAN 802.11b en of 802.11g)
100 GB Harddisk
2048 MB werkgeheugen (liever meer)
128 MB grafische kaart (liever meer, maar in ieder geval geen shared memory)
dvd-brander
Werkgeheugen en Grafische kaart zijn het belangrijkst, ik heb een externe harde schijf van 350 GB dus de harddisk hoeft echt niet meer dan 100 GB te zijn. Merk maakt mij totaal niet uit

Ik wil absoluut geen Windows Vista, maar ben me ervan bewust dat dit heel moeilijk zal gaan. Het liefst wacht ik tot eind oktober met aanschaffen zodat ik (als het goed is) wel een laptop met Windows 7 kan kopen, maar ik heb echt dringend een nieuwe laptop nodig, dus hopelijk kan ik nog een laptop met Windows XP op de kop tikken.
Ik heb ook gehoord dat er een mogelijkheid bestaat om Vista te upgraden naar Windows 7? Weet iemand hier iets vanaf? Want anders kan ik tijdelijk Vista gebruiken en hem dan alsnog upgraden.
Mijn budget ligt om en nabij de 800 euro.
Alvast bedankt,
EDIT: Ik wil graag een beeldscherm van max 17" inch, geen mini laptop.
Laatst bewerkt: