Laptop is extreem traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vungar

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn Dell E5520, als ik deze probeer op te starten dan zie je al bij het Dell logo ( en in de BIOS ) dat hij op video gebied extreem traag is.
Op het moment dat je hem probeert door te starten komt ie na het Dell logo op een zwart scherm te staan en is er verder geen activiteit meer als je naar
het lampje naast het toetsenbord kijkt, ik heb er ander geheugen in gezet maar dit mocht niet baten. processor is een i3-2330M 2.2GHz en beschikt over
een grafische chip, heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt voor het lezen,

met vriendelijke groet,

Vungar

Laatst bewerkt:
Is het probleem "spontaan" ontstaan? Kun je überhaupt wel opstarten vanaf bv een cdrom/usbstick ofzo? Zie je de harde schijf wel verschijnen in de BIOS?

Ik kan echter geen antwoord geven op de eerste vraag omdat ik niet de gene ben die hem zo heeft aangetroffen, je kan wel zien dat de harde schijf aanwezig is maar zodra je vanaf een USB of een CD probeert te booten eindigt dit ook op een zwart scherm en geen activiteit. Ik heb ook geprobeerd om via het boot menu de Diagnostics uit te voeren maar hier doet hij niets mee. ( eerste 2 regels verder niets )

Als je wel in de BIOS kunt komen, dan zou je kunnen proberen om alle instellingen terug te zetten naar "factory defaults" (ik heb ooit een asus laptop gehad met een vergelijkbaar issue, en dat was verholpen door bios factory defaults.

Ik neem aan dat je geen garantie meer hebt?

Garantie is er inderdaad niet meer, ik heb via de bios op de knop "Factory Defaults" gedrukt en vervolgens op apply geklikt. Er is echter niets verandert ook heeft hij soms 1 tot 2 seconde nodig om het visuele plaatje te laden van bijvoorbeeld een BIOS menu pagina, zou dit misschien kunnen duiden op een eventueel defecte processor aangezien deze ook over een grafische chip is voorzien?

Ik heb nog even snel gegoogled en vond de volgende dingen (maar ik betwijfel of de juiste oplossing aanwezig is):
-batterij uit de laptop verwijderen, stroomkabel verwijderen, aan/uit knop 60 seconden ingedrukt houden, dan de stroomkabel weer aansluiten (zonder batterij) en proberen te starten (en als het lukt later de batterij weer terugplaatsen)
-cmos batterij op moederbord vervangen, maar dat kan een lastig klusje zijn bij een laptop.
-je kan nog kijken wat er gebeurd als je een externe monitor aansluit
-anders zal het toch een hardware issue zijn...................

De volgende dingen heb ik geprobeerd:

- Batterij verwijdert en de stappen gevolgd.
- Andere CMOS batterij uit een andere laptop ( zelfde model) , echter geen verschil.
- Extern beeldscherm, geeft zelfde trage grafische weergave en start niet door.

Zoals te zien heeft echter niets geholpen, en dingen als een spare moederbord of processor heb ik niet,
dan zou na mijn mening het geen wat nog over is de CPU kunnen zijn omdat hij niet laad en visueel slecht uit de voeten komt.

Dan ga ik deze machine gebruiken voor spare parts, alsnog bedankt om even mee te kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Vungar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan