laptop is gevallen en start niet goed meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy030

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
mijn laptop is gevallen en nu krijg ik de laptop niet meer goed werkend opgestart de melding die ik als volg krijg is: operating system not found daarboven staan nog een aantal dingen. Ik heb een acer laptop windows 7. De hardeschrijf heb ik verwisselt maar het probleem blijft het zelfde. Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen.

Begint dan toch wel snel te klinken naar een kapotte harddisk. Wordt je harddisk nog wel herkent in de bios?

Loopt de harddisk nog wel? Of maakt hij rare geluiden?

Laatst bewerkt:
Onlangs heeft een zwager van me precies hetzelfde meegemaakt. Die wilde dan nog wel een restore actie doen, maar ook daarna was het helemaal niets meer. Dus ook ik zeg: Harde schijf defect. Voor zo'n 60 euro heb je een 320GB op 7200rpm.

Heb je op de verwisselde harde schijf wel weer Windows geïnstalleerd? Overigens kan de harde schijf wel tegen een stootje. Mogelijk is in de computer de connector tussen harde schijf en moederbord losgeschoten. Misschien maar naar een reparateur brengen voor een onderzoekje.

Pieter

Ja op de andere hardenschrijf heb ik inderdaad opnieuw windows geinstelleerd toen werkte de laptop 5 minuten en toen kreeg ik een blauw scherm en toen was ik weer bij het oude probleem.Dan is het denk ik toch maar de beste optie om er naar te laten kijken weet iemand misschien ongeveer het bedrag is wat ik mogelijk kwijt ben aan reparatie.

Alvast bedankt.

Als je hem naar de fabrikant stuurt zal het al gauw € 350,00 worden. Als je naar een reparateur gaat hangt het af van wat er kapot is.
Waar woon je?

ik heb vandaag de laptop met de oude harddisk opgestart uit er komt een tikkent geluid uit de harddisk weet iemand misschien wat dat inhoud.

Ja, dan is de harddisk stuk.
Heb je op die nieuwe schijf ook de drivers geïnstalleerd? Heb je in de devicelist gekeken of alle hardware onderdelen herkend zijn?
Welke foutcode geeft je bluescreen?

PieterMS

Ik ben aan het computeren en dan krijg ik dit schermblue1.gif als ik de laptop dan opnieuw opstart krijg ik de soortgelijke foutmelding als ditoperating-system-not-found.jpg en dan naar een aantal keer opstarten verschijnt windows en kan ik gewoon weer alles op de laptop.Dan begint het weer vanaf het bluescreen.Dus het is voor mij allemaal een groot raadsel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan