laptop is heel erg sloom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

protected22

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2015
Hallo.

ik merk laatste tijd dat mijn laptop heel erg sloom wordt en/of constant vastloopt.

het vreemde is dat ik nog ongeveer de helft van mijn schijfruimte nog over heb, maar alsnog is hij best sloom.

ook valt het mij op dat als ik alleen google chrome open heb en Minecraft dat er dan bij taakbeheer staat dat er 116 processen bezig zijn (waarvan de meeste van google chrome)

hoe kan ik dit probleem oplossen?

wat tech specs:

intel core I3
windows 7
lenovo thinkpad E330

Simpel, andere browser gebruiken, Firefox, Waterfox ( 64 bits browser ) of Opera bijv.
Dat Chrome zuigt en opent voor elk tabblad een eigen proces, afgezien van het feit dat er nogal wat onbetrouwbare extensies voor deze browser rondzwerven.
Ik vind het een malware-magneet maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening waar niemand het mee eens hoeft te zijn.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen !

Waarom zou je niet proberen even ook jouw systeem een beetje van onnodige aanwezige programma's af-lasten en evt. die grondig te verwijderen
vervolgens ook systeem mappen zoals temp/prefetch enz.. ( kijk plaatje onder ! ) beetje opschonen, dan vanuit msconfig onnodige opstart items ook verwijderen en
uiteindelijk nadat je zo alles gedaan hebt, systeem goed ook defragmenteren ( kijk plaatje 2 ! )..
Je zal in dit geval ook zeker veranderingen bij jouw systeem i.v.m. vlottigheid merken ...:thumb:

CCleaner Zo !.jpg Defraggler zo !.jpg

CCleaner Downloaden ==>> HIER !
Defraggler Downloaden ==>> HIER !

Bij allebei gratis versies zijn voldoende !

Laatst bewerkt:
Geloof niet dat Chrome hier de oorzaak is. Wat betreft de extensies is een beetje gezond verstand gewoon op zijn plaats. Gewoon de officiële gebruiken indien gewenst en wat dat betreft verschilt het niks met andere software. Verder is Chrome op onze systemen veruit het snelst.
Defragmenteren is al zo lang achterhaald en ga je op de huidige systemen niks van merken.
Ga er persoonlijk vanuit dat het systeem vervuild is door verkeerd gebruik. Ik raad je aan een paar grondige scans te doen met Malwarebytes en ADWCLEANER

Als dat gebeurt is en de laptop is opgeschoond kunnen we eens verder gaan kijken maar dit zal eerst moeten gebeuren.

Als je verder kijkt dan je neus lang is zal je ook zien dat de Chrome processen vrijwel niks van je prestaties vergen. 116 is wel veel en dat duid vaak op Malware.

Screen Shot 01-22-16 at 10.16 AM.jpg

Laatst bewerkt:
Goedemorgen !

Waarom zou je niet proberen even ook jouw systeem een beetje van onnodige aanwezige programma's af-lasten en evt. die grondig te verwijderen
vervolgens ook systeem mappen zoals temp/prefetch enz.. ( kijk plaatje onder ! ) beetje opschonen, dan vanuit msconfig onnodige opstart items ook verwijderen en
uiteindelijk nadat je zo alles gedaan hebt, systeem goed ook defragmenteren ( kijk plaatje 2 ! )..
Je zal in dit geval ook zeker veranderingen bij jouw systeem i.v.m. vlottigheid merken ...:thumb:

Bekijk bijlage 258051 Bekijk bijlage 258053

CCleaner Downloaden ==>> HIER !
Defraggler Downloaden ==>> HIER !

Bij allebei gratis versies zijn voldoende !

CCleaner heb ik al en gebruik ik ook elke 2 dagen, helaas heeft dat niet gewerkt

maar waar kan ik die msconfig vinden en wat is defragmenteren?

Simpel, andere browser gebruiken, Firefox, Waterfox ( 64 bits browser ) of Opera bijv.
Dat Chrome zuigt en opent voor elk tabblad een eigen proces, afgezien van het feit dat er nogal wat onbetrouwbare extensies voor deze browser rondzwerven.
Ik vind het een malware-magneet maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening waar niemand het mee eens hoeft te zijn.

ik heb al eens firefox gebruikt. maar die viel zwaar tegen

Geloof niet dat Chrome hier de oorzaak is. Wat betreft de extensies is een beetje gezond verstand gewoon op zijn plaats. Gewoon de officiële gebruiken indien gewenst en wat dat betreft verschilt het niks met andere software. Verder is Chrome op onze systemen veruit het snelst.
Defragmenteren is al zo lang achterhaald en ga je op de huidige systemen niks van merken.
Ga er persoonlijk vanuit dat het systeem vervuild is door verkeerd gebruik. Ik raad je aan een paar grondige scans te doen met Malwarebytes en ADWCLEANER

Als dat gebeurt is en de laptop is opgeschoond kunnen we eens verder gaan kijken maar dit zal eerst moeten gebeuren.

Als je verder kijkt dan je neus lang is zal je ook zien dat de Chrome processen vrijwel niks van je prestaties vergen. 116 is wel veel en dat duid vaak op Malware.

Bekijk bijlage 258073

ik heb alvast gekeken met Avira (want malwarebytes lukte niet) en die zegt dat er geen malware of zo iets zit. verder heb ik ook ff ccleaner gedraait maar alsnog is had dat geen effect

Waarom lukt Malwarebytes niet ?
Uitslag van Avira zegt niks, scant alleen op virussen.
ADWCleaner ook al gedraaid ?

ik heb nu trouwens maar 1 tablat open en alsnog staan er welgeteld 11 proseccen open van google chrome

Van Softonic moet je nooit wat downloaden inderdaad !!
Gewoon van de links die ik je gaf, waarom doe je dat niet ?

Inderdaad, Softonic moet je ver van blijven, de installers daar zijn zonder uitzondering allemaal aangepast en gebundeld met adware / malware.
Probeer zoveel als mogelijk te downloaden van de website van de maker van de software, dat is het meest veilig.

helaas lijkt adwcleaner ook niet te helpen. hij geeft na de scan alleen maar 1 dingetje aan. C://programData/partner ofzowiets

Heb je wel op "Verwijderen" geklikt..?
Na her-start wordt er een logbestand geopend op je bureaublad, kopieer en plak dat eens in je volgende bericht..?

Laatst bewerkt:
nee nog niet omdat ik me afvroeg of ik hem wel mag verwijderen (dat t niet een belangerijke map is enz.)

Laatst bewerkt:
# AdwCleaner v5.032 - Logbestand aangemaakt 31/01/2016 op 18:17:46
# Laatste update 31/01/2016 door Xplode
# Database : 2016-01-31.1 [Server]
# Besturingssysteem : Windows 7 Professional Service Pack 1 (x64)
# Gebruikersnaam : Gerard - THINK
# Gestart vanuit : C:\Users\Gebruiker\Downloads\adwcleaner_5.032.exe
# Optie : Scannen
# Ondersteuning : http://toolslib.net/forum

***** [ Services ] *****

***** [ Mappen ] *****

Map Gevonden : C:\ProgramData\Partner

***** [ Bestanden ] *****

***** [ DLL ] *****

***** [ Snelkoppelingen ] *****

***** [ geplande taken ] *****

***** [ Register ] *****