laptop is zijn ip adres kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiarda

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Goedenavond,

Ik heb het volgende probleem, heb 2 computers in huis, een laptop en een vaste pc, de laptop had een draadloos netwerk op een router, nu valt steeds mijn ip adres van de laptop weg, de gewone pc zit via een kabel in de router en de laptop is draadloos.

Nu valt bij de laptop steeds mijn internet verbinding weg, dit kon ik eerder aanpassen door in de router mijn instellingen aan te passen en via ipconfig mijn ipa dres te vernieuwen, nu kan dit ook niet mer, ik kan wel nagaan wat mijn ipadres is maar kan daarna niet renewen.

De Vast pc zit dus via kabel op de router en de laptop draadloos.
Beide Pc´s windows XP
Firewall op de laptop staat uit
Router type is Sweex, wireless router

Dit probleem speelt al een hele tijd en heb al van alles geprobeert, normaal gesproken werkte na het rebooten van de router alles weer en kon ik gewoon weer gebruik maken van internet maar ineen dus niet meer via ipconfig renewen, nu dus ook geen internet meer. Kom trouwens wel vanaf de vaste pc inde router en daar staan volgens mij geen rare dingen in die er eerder niet instonden.

Wie kan mij helpen????:confused:

ik heb je help verwijderd en er een andere titel voor in de plaats gezet.
help ....dat doen we hier allemaal.

Kom trouwens wel vanaf de vaste pc inde router en daar staan volgens mij geen rare dingen in die er eerder niet instonden
Dan zul je het denk ik toch op de laptop zelf moeten zoeken.
Ga eens naar start/uitvoeren/typ services.msc

Controleer de volgende services.
Je weet maar nooit :)
Application Layer Gateway/Gestart/Automatisch
Computer Browser/----------automatisch
DHCP Client/gestart/automatisch
Network connections/gestart/handmatig
Network Location Awarenes/gestart/handmatig
Verbindingsbeheer voor Ras/gestart/handmatig
Windows Firewall/gestopt/uitgeschakeld===========indien andere firewall aanwezig is.

Hallo Ellisa.

Doe op de laptop even het volgende.

* Start, uitvoeren, cmd, ok
* Voer in "netsh winsock reset" <enter>(zonder de ")

Hierdoor wordt winsock laag van je netwerkverbinding, gereset. Hierna zou je weer een ipadres moeten krijgen.

Groetjes Erik Rothuis

Hallo Erik,

Ik zou willen dat ik een laptop had! :D
Maar......jouw idee heb ik opgeslagen en TS zal er zeker plezier van hebben :)

Bedankt voor jullie oplossingen maar helaas..............:confused:
Ik heb geprobeerd om bovenstaande oplossingen toe te passen maar zonder succes, , mijn netwerkverbinding kan niet worden hersteld omdat het ip adres niet vernieuwd kan worden, mijn Lan verbinding wordt aangegeven als ontkoppeld en als ik naar cmd en dan ipconfig doe, geeft hij wel mijn ip adres, releasen wil ook wel maar hij wil hem niet renewen.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? ik kan dus nog steeds niet op internet komen omdat ik maar beperkte toegang heb tot mijn verbinding.:evil:

En die services lopen ook allemaal?
Verwijder anders je netwerkkaart eens in apparaatbeheer en installeer opnieuw.

Laatst bewerkt:
Hallo Wiarda.

Als de netwerkverbinding aangegeven wordt als ontkoppeld, dan heeft die dus geen verbinding met de router. En dan kan die dus ook geen ipadres krijgen, want die krijgt die van de router. Je moet dus eerst zorgen dat de laptop verbinding heeft met de router.

Groetjes Erik Rothuis

weet niet hoe ik mijn netwerkkaart verwijder en opnieuw op moet zetten, moet ik daar een cd van hebben? :o , heb de laptop namelijk gekocht inclusief de netwerkkaart en die zit ingebouwd. heb daar verder ook geen cd rom ofzo bij.

en verder krijg ik dus geen verbinding met mijn router, heeft iemand een oplossing hoe ik daar weer contact mee krijg??

ga eens met de laptop op schoot direct voor de router zitten? misschien is het signaal te zwak?

weet niet hoe ik mijn netwerkkaart verwijder en opnieuw op moet zetten, moet ik daar een cd van hebben?
Zet EverestHome eens op die laptop en kijk welke netwerkkaart er in zit. Dan kun je de driver via 'driver ---- - ' zo vinden met Google

Laatst bewerkt:
Het helpt niet om dichter bij de router te gaan zitten, signaal blijft hetzelfde, het vreemde is dat hij wel aangeeft dat ik verbinding heb als ik hem opnieuw opstart, maar kom internet niet op, als ik dat heb geprobeert dan geeft ie aan dat ik ineens beperkte mogelijkheden heb.:evil:

De pc van mijn man is altijd lastiger in te stellen. Geeft ook altijd beperkte verbinding.
Dan ben ik weer vergeten 'iets' van de cd te draaien.

Heb je nu al gekeken welk netwerkkaart je hebt met Everest?

Elisa,

Heb gekeken op mn laptop via dat programma en heb 2 netwerkkaarten:
1. Realtek RTL8180 wireless Lan ( mini) PCI NIC
2. VIA Rhine II Fast ethernet Adapter

als ik op netwerkverbinding herstellen klik dan wordt aangegeven dat mijn ip adres niet juist is en dat hij niet vernieuwd kan worden.

Misschien kan je hier iets mee??, in elk geval alvast bedankt!!

Begin maar vast met de Realtec.Met een uitklapmenuutje kom je bij de wireless lan uit.

Via
Hier zou de II bij moeten staan volgens de omschrijving een pagina eerder. Misschien zie jij het. Ik ga eerst eten.

Anders kun je op Driverquide kijken.

Laatst bewerkt:
Heb je het adres van de router wel als gatewayadres bij de comp die geen vebinding krijgt ingesteld?

Ook de dns invullen met het ip nummer van de router of/en de ip adressen van je isp willen wel eens helpen.

Volgens mij is de router ingesteld met een beveiliging. En de draadloze netwerkkaart is niet ingesteld met de juiste instellingen. Want hij maakt wel verbinding maar door de beveiliging krijgt de laptop geen ip toegewezen. Je moet dus weten met welke beveiliging de router is ingesteld, en deze overnemen in de configuratie van de draadloze netwerkkaart. Het opnieuw instaleren van de netwerkkaart heeft dan helemaal geen zin.

Een andere mogelijkheid is de router resetten naar default. Maar daarna moet je zelf alle instellingen goed zetten. En hiervoor heb je inloggegevens van de je internet verbinding nodig, en de handleiding van de router. Pas hier wel mee op want lukt het je niet, dan heb je dus ook geen internet meer.

Groetjes Erik Rothuis

kan je me met bovenstaande gegevens helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer en weet nu niet waar ik moet beginnen:o zo heeel erg veel verstand heb ik er helaas ook niet van...heb net mijn gegevens aangepast in mn netwerkverbinding, de gegevens uit de router aangepast maar nu wil ik mijn verbinding vernieuwen en worsdt aangegeven dat het probleem niet kan worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid, het ip adres vernieuwen.

Laatst bewerkt:
Als je allereerst eens punten en kommas in je tekst gebruikt is het voor ons ook wat makkelijker. Dan nog weten we niet wat voor een router je hebt en wat voor een internet verbinding.

Sorry, zal punten en komma´s gebruiken.
Heb een sweex router, draadloze verbinding, zit een vaste pc op via kabel en laptop is draadloos.
Heb adsl internet verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan