Laptop ja of nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kabamba

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Hallo iedereen.
Ik ben nu aan het twijfelen over de aankoop van een laptop ik heb een paar redene waarom ik twijfel.
1:
De voortgang van de laptops.
Een paar jaar geleden waren laptops veel duurder en slechter dan nu.
En vraag ik me af of er over 2jaar veel betere laptops zijn voor een lagere prijs.
En dan koop ik nu een laptop voor 300a 400 euro 1jaar later zie ik laptops veel beter voor een lagere prijs.
Dan voel ik me echt genaaid!

2:
Kapot.
Zoals ik hier in deze lijst van het forum zie zijn er veel problemen met laptops.
Gaan laptops zo snel kapot?
En waarom?
3.
Heb ik het echt nodig:
Ja het is wel leuk zo'n dingetje lijkt me ook wel super vet en leuk.
Ook handig voor huiswerk of bijvoorbeeld ik moet een weekendje weg en ik moet huiswerk maken gaat dat gemakkelijk.
Ik zit nu in de 2de middelbare school klas (niet dat dat uitmaakt) maar ik weet niet of ik het echt nodig heb.
Mijn neef zegt: Jij hebt er NIKS aan!
Hij kan alleen maar kapot gaan!
Ik zelf denk dat niet.
4.
Wel snel genoeg of goed genoeg om fatsoenlijk op te werken en AF EN TOE een spelletje op doen zoals world of warcraft of batllefield of guild wars.
Ik heb ook gehoord dat spelletjes je laptop kapot maken.
Ik zelf geloof dat niet maar ik weet t niet zeker.
Ik weet ook dat laptops niet bedoeld zijn voor game.

Wat adviseren julie?
Ik heb momenteel 350Euro ter beschikking ik kan het ook op de bank zetten en er volgend jaar met 600euro er een kopen die veel beter is.
Kopen wachten of niet kopen?
Ik zelf denk wachten maar dat weet ik niet zeker.
Kunnen julie me helpen?
Bedankt:thumb:
P.s Julie zijn echt cool dat julie me zo helpen met al mijn vragen.

Laatst bewerkt:
je moet je ook afvragen of je een netbook of een laptop koopt. Dus gewicht en mobiliteit afwegen tegen een groot scherm en toetsenbord.

vergeet ook niet dat als je een netbook overweegt dat je 9 van de 10 zonder cd/dvd speler koopt!!

Misschien is wachten een betere optie en dan op een leuke aanbieding wachten!
Even als voorbeeld een Aldi(medion) laptop (geen netbook), dit zijn voor jou gebruik heerlijke laptops!

Op punt 1:

Ja, over een aantal jaar zijn er weer betere laptops rond dezelfde prijs. Datzelfde geldt voor desktops. Dit is een logisch gevolg van de ontwikkelingen binnen deze industrie. Dat is een feit en zal zo blijven. Op het moment dat jij met de laptop de winkel uit loopt zijn zij al bezig met het bestellen van nieuwere/snellere modellen. Daar verander je niets aan.
Of je je daardoor genaait moet voelen is iets dat alleen jij kan bepalen.

Punt 2

Laptops gaan niet per definitie sneller kapot, wel hebben laptops vaker specifieke problemen zoals een te hoge temperatuur. Het laten vallen van een laptop gaat makkelijker dan een desktop, dus daar is ook een risico. Persoonlijk heb ik niet het idee dat een laptop vaker en sneller stuk gaat dan een desktop.

Punt 3

Heb je het echt nodig? Dat is aan jou en kan een ander niet voor je beslissen. Houdt er echter wel rekening mee dat je tegen de tijd dat je gaat studeren misschien een nieuwer model nodig gaat hebben aangezien de onwikkelingen op hard en software gebiedt gewoon doorgaan.

Punt 4

Spelletjes maken je laptop niet kapot, wel is het een feit dat een laptop niet echt geschikt is om mee te gamen. De spellen die jij noemt gaan wel lukken, maar vaak voldoen videokaarten in de laptops niet aan de eisen van een spel of worden geheel niet ondersteund. Een gamelaptop klost al gauw rond de € 2000,-

Al met al is en blijft het toch echt jou keuze of je nu of later een laptop koopt. Let wel, wacht je tot volgend jaar, dan zit je nog steeds met exact hetzelfde als nu, want ook dan komen er een jaar later weer nieuwe modellen.

Mocht je wel een laptop willen gaan aanschaffen, vraag dan hier om goede adviezen over welke voor jou het meest geschikt is in jou prijsklasse. Zorg dat je weet wat je ermee wilt gaan doen.

Bedankt voor julie reacties maar wat is het verschil tussen een Netbook en een Notebook?
En ik heb gehoord dat de aldi laptops heel goed zijn maar als ik naar aldi.nl kijk kan ik daar hun laptops niet vinden.
Bedankt ik denk dat ik het op een rekening ga zetten en volgend jaar ga kijken.

Afgezien van alle voors en tegens is het sowieso onmogelijk om voor 350,- euro een goede of zelfs maar redelijke laptop te kopen!

Afgezien van alle voors en tegens is het sowieso onmogelijk om voor 350,- euro een goede of zelfs maar redelijke laptop te kopen!

Mijn vriend had een laptop voor 250euro in de aanbieding gekocht.
Eigenlijk was hij 600maar hij was in de aanbieding (het was eentje van medion)

Tja, dan had hij mazzel. Maar dat soort aanbiedingen zijn er niet altijd en eerlijk gezegt heb ik persoonlijk nog nooit zo een aanbieding gezien. Is nogal een verschil, van 600 naar 250.

Misschien nog maar even door sparen dan?

Vraag is opgelost.
Bedankt allemaal voor julie moeite om mijn vraag op te lossen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan