laptop kaduk???????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibrahimbenyahya

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Hallo,

ik heb een toshiba tecra t8100. Maar ik heb een probleem. Als ik de computer aan doe dan komen er allemaal vreemde patronen op beeldscherm. Gelijk als ik hem aan doe. Dus er komen geen logog's ofzo tevoorschijn (toschiba logo, windows logo). dus ik kan ook niet booten vanaf cdrom. Hij bleeft de heletijsd op dat patroon hangen. Je moet je niks voorstellen bij dat patroon. Het is gewoon een patroon met allemaal lijnen dor elkaar.

Maar nu is mijn vraag wat is het probleem, en (hopelijk ook ) hoe los ik het op. Ligt het aan het beeldscherm, moederbord, geheugen, hardeschijf of accu. Op netspanning doet hij het ook niet!

groetjes

Al even een ander beeldscherm aangesloten? Als ook die de strepen weergeeft is het waarschijnlijk de videokaart (die noemde je zelf niet)

Als dat inderdaad het geval is, zal je eerst eens moeten kijken of je nog garantie hebt. Want een videokaart vervangen in een laptop, zeker als het een onboard kaart is, is onbegonnen werk en erg duur.

ja als ik hem aansluit op de beeldscherm van mijn desktop dan doet hij het ook niet. Dan zie je ook strepen. Kan het eht niet ergens anders aan liggen????

en dat rijtje waar staat waar het aan kan liggen zijn natuurlijk suggesies

Ik ben het eens met Lita112, waarschijnlijk kapotte videokaart. Gewoon kijken of je garantie hebt en terug naar de winkel.

Duidelijk een overleden videokaart/chip.
Zodra je dit al bijvoorbaat met het opstarten in de P.O.S.T. al ziet is het zo klaar als een klontje.
Neem de overige adviezen ter harte en ga ermee terug als je nog garantie hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan