laptop kan geen bestanden delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jsl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2011
Berichten
4
Ik heb een laptop met vista home basic, een XP-pc, een vista home premium-pc en een netwerkhardeschijf.

De XP-pc en premium-pc kunnen bestanden delen en werken op de harde schijf. Mijn laptop echter ziet de XP-pc niet, de netwerkschijf wel maar alleen als media speler.

Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt me niet om de laptop de XP-pc en de gedeelde mappen van de netwerkschijf te laten zien.

De laptop is draadloos verbonden met een Airport Express, die hangt weer aan m'n modem router.

Kan iemand mij hier mee helpen?
 
Hoi,

Is de naam van de werkgroep op alle apparaten identiek?

Rechtsklikken op 'Computer' (XP: 'Deze computer') op bureaublad of in startmenu; in het snelmenu op 'Eigenschappen' en dan zie je de werkgroepnaam.
 
Ja, alle compu's werken in dezelfde groep.
 
Binnen een werkgroep heb je gebruikers.
Zorg dat op alle pc's en laptop dezelfde gebruikers zijn aangemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb gisteren nog een experimentje gedaan. Het blijkt dat als de laptop bedraad is aangesloten ik wel alle computers en de externe schijf kan zien. Het ligt dus aan het wel of niet draadloos verbonden zijn.

Iemand een idee hoe dit nu weer kan?
 
opgelost

Heb het internet verder afgezocht. Blijkt te liggen aan mijn Tele2 DV-2020 modem. Hier staat AP-isolation standaard op "off", maar stiekum toch niet. Het eerst op "on" zetten en vervolgens weer op "off" zet de AP-isolation echt uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan