Laptop kan geen beveiliging aan??

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjallingrous

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
5
Ok hier komt ie weer, het is weer een lang verhaal.

Ik moest mijn verbinding opnieuw instaleren
Ik heb mijn draadloze verbinding geinstaleerd op mijn laptop met mijn interne netwerk kaart.
Ik had mijn draadloze modem (speedtouch) gereset zodat mijn laptop hem kon vinden.
(In de taakbalk kon ik al zien dat er verbinding was)
Toen ik het beveiligings niveau moest instellen heb ik hem op WEP gezet het niveau waar hij eerder ook al op stond.
Toen hij echter bezig met configureren en de modem op WEP werd gezet (WLAN lampje ging van rood naar oranje) Werd ook de verbinding verbroken met de laptop.
Ik heb de instalatie weer overnieuw gedaan en op geen beveiliging ingesteld. Toen ik via de instellingen van de router via m'n browser de beveiliging weer op WEP wilde zetten werd weer de verbinding verbroken.
Ik kon eerst wel op WEP beveiligings niveau met m'n laptop verbinding maken maar nu dus niet meer.
Wat doe ik fout??
Iedereen alvast weer bedankt voor het meedenken:thumb: !
 
Je moet wep/wpa/aes of andere keys altijd aanbrengen met een BEDRADE verbinding met de (draadloze) router. Per slot gaat, zodra de key gewijzigd is in de router, de beveiliging direct in.

Wijzig daarna de configuratie van je draadloze netwerkkaart overeenkomstig de instellingen van de router (SSID, Wep-code etc.). Haal dan de kabel eraf, herstart de pc/laptop en kijk of je dan verbinding krijgt via draadloos.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan