laptop kan geen verbinding maken met pc en printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PSmith

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2003
Ik heb een probleem en hoop dat een van jullie hier mee kan helpen:
Ik heb een laptop ASUS met windows Vista met ingebouwde draadloos adapter, Ik heb een printer HP Photosmart 3210 all in one, en een pc QMotion met windows XP home edition versie 5.1.
Verder heb ik een draadloos netwerk aangelegd met de PCI adapter 11G Wireless 54 MBPS.

Wat ik nu zo graag zou willen maar wat me tot op heden nog niet is gelukt:
ik wil graag vanaf mijn laptop kunnen printen en bestanden kunnen delen van mijn Qmotion PC. ik heb inmiddels ( voor mijn gevoel) alles al geprobeerd maar tot op heden is het enige wat me is gelukt dat ik de computers in het netwerk kan zien, maar verder kan ik daar geen toegang toe krijgen omdat ik niet de juiste machtigingen heb of omdat ze het netwerkpad niet kan vinden.
Als ik mijn printer rechtstreeks aansluit op mijn laptop via de usb print hij wel!

Wat doe ik fout of weet waar het probleem zit. Moet er wel bij zeggen dat ik niet heel veel verstand van computers heb. Maar na een week hebben lopen uitproberen is mijn wanhoop nabij!!!:evil:

Bij voorbaat dank

Hoi,

Het zouden meerdere dingen kunnen zijn:

1. Het zou kunnen zijn dat je firewal het niet toestaat dat je bestanden met iemand
anders deelt dit. (dit geldt meestal het zelfde voor printers; er staat vaak file and
printer
sharing). Licht eraan welke firewal je hebt. Maar zet een vinkje of ja of zoiets voor
vertrouwd gebied.
2. Als je de printer rechtstreeks op je computer aansluit of via een netwerk is een groot
verschil. Als hij het doet op je lokale computer hoeft hij het in het netwerk nog niet
te doen.
(wel een handige manier om te kijken of de printer wel werkt). Je moet op je printer
staan met je muis en dan rechter muisknop, properties (engelse versie), sharing, en
dan share as geef daarna de naam hoe je hem wilt laten heten in het netwerk. Bij
bestanden delen is dat precies hetzelfde ga er met je muis opstaan en zeg
properties, sharing. Dan is hij gedeeld voor iedereen die in je werkgroep zit.

Als laatste zou het nog kunnen zijn dat je computer geen verbindingen van buitenaf aanvaard. (dat heeft die vanmij; moet nog uitzoeken hoe dat werkt)

Hopelijk heb je hier wat aan. En anders zeg je het maar.

Heel erg veel succes:thumb:

Het probleem zat waarschijnlijk in de combinatie van de wireless adapter en de modem. Ik heb nu via provider een modem besteld die zowel kan bellen , als draadloze verbindingen kan maken. Ik hoop dat zodra deze binnen is dat het dan alemaal weer werkt zoals het hoort.

Dank je wel voor alle antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan