Laptop kan niet meer op draadloos internet alhoewel hij ermee verbonden is....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verleken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2012
Hallo,

Ik heb sinds vorige week donderdag het volgende probleem. Mijn laptop kan niet meer op mijn Wifi (draadloos internet) alhoewel hij er wel aansluiting mee heeft. Hij zegt steeds onbekend netwerk en geen internettoegang. Ik heb de laptop al volledig geformatteerd en gereset naar fabrieksinstellingen.
Het rare is wel dat onze andere laptop wel perfect werkt. En wanneer ik de kabel van de modem rechtstreeks in de laptop steek in plaats van via draadloos internet te werken, dan heb ik ook internet. Ik heb ook al een paar keer naar mijn provider gebeld maar zij zeggen dat mijn netwerkkaart zal stuk zijn. Volgens mij kan dat niet het geval zijn want anders zou de laptop toch een draadloze netwerken meer detecteren??? En als ik bij aparaatbeheer ga kijken staat ook aangegeven dat alles correct werkt...... Kan iemand mij verder helpen aub??? Alvast bedankt, Mvg, Veerle

Welk besturingssysteem gebruik je? Windows 7?

Dan kan het wel eens zijn dat je netwerkcentrum de boel "blokkeert".
Om daar te komen, start > configuratiescherm > Netwerk/internet > Netwerkcentrum.

Vervolgens staan er drie symbolen;

Computer ---- netwerk ------ internet

Het komt wel eens voor dat er tussen netwerk en internet een rood kruis staat, wanneer je hier op klikt zoekt het systeem naar het probleem.
Meestal lost het systeem het probleem zelf op en heb je internet.

Laatst bewerkt:
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij werkte de volgende oplossing: de nieuwste driver voor de netwerkkaart geinstalleerd, vervolgens in apparaatbeheer de netwerkkaart verwijderd (stuurprogramma laten staan) en naar nieuwe apparaten laten zoeken. vervolgens werkte draadloos internet weer.

Alvast bedankt voor jullie reactie, ik ga eens proberen of ik het probleem opgelost krijg met jullie uitleg.
Ik laat zeker nog iets weten,
Gr, Veerle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan