laptop kan niet via usb stick opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
315
Hallo allemaal,

ik loop tegen het volgende probleem aan :

ben voor een kennis bezig om het befaamde ukash politie virus te verwijderen en doe dat met de avg rescue disk geinstalleerd op usb stick.
Heb dit probleem al bij meerdere computers op deze manier verholpen alleen bij deze laptop ( merk: compaq besturingssysteem windows 7) lukt het me niet.
Heb in de bios de bootvolgorde zo ingesteld dat hij moet opstarten via usb hard drive maar bij het opstarten gaat hij rechtstreeks door naar
de harde schijf dus mijn vraag is het volgende: wat doe ik verkeerd of moet ik wat veranderen op usb stick of wat anders.

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Als je opstart, zie je al snel een venster met 'Compaq' verschijnen, waarna de PC doorgaat naar Windows.
Probeer tijdens dat scherm een van de volgende knoppen: ESC - F8 - F9 - TAB.
Als het goed is zie je dan een venster en kun je 'Removable Drive' kiezen.
Als ESC niet erkt, zet je de PC uit, begin je opnieuw, en probeer je de volgende. Enzovoort.

Succes! :thumb:
 
had ik al gedaan maar zie dan alleen deze opties :

internal cd/dvd rom drive
notebook hard drive

dus niet 'Removable Drive' en daarom ben ik dus naar de bios gegaan en heb daar de usb stick als eerste geplaatst in de opstart volgorde.

mvg Mat
 
ja want ik zie geen uitroepteken staan in de bios
 
Weet je zeker dat je USB-stick een bootable USB-stick is?
Dat moet namelijk wel zo zijn. Hoe heb je het programma op de stick gezet?
 
Nee je hebt gelijk, dan ligt het inderdaad aan die laptop. Weet je een exact typenummer??
 
Zal zo ff kijken oke maar in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken:thumb:
 
compaq model co61-330sd. Ga zelf ook zo ff googlen op dit
 
Tsja, ik kan een optie bedenken met opstarten van een Plop boot-cd en vandaaruit USB boot uitvoeren, maar je kunt net zo goed (beter in mijn ogen) gewoon ook de avg rescue .iso voor cd downloaden (deze dus) en die branden op cd (bijv. m.b.v. ImgBurn) en dan die Compaq van die gebrande cd opstarten...


Tijs.
 
Dat was dus ook een optie ware het niet dat zijn cd/dvd speler het niet doet want heb de avg rescue op zowel usb stick staan als op cd maar
bedankt voor het meedenken:thumb:
 
opgelost,
heb de computer in dos kunnen benaderen en in dos het commando gegeven voor systeem herstel en toen gescand met meerdere anti malware programma's en
nu kan ik weer gewoon inloggen en is het virus verdwenen.
DJJjochem en dnties bedankt voor jullie bijdrage:thumb:

Mvg Mat
 
Fijn dat je probleem opgelost is, voor degene die met dit zelfde probleem kampen is het ook mogelijk dit zeer vervelende virus te omzeilen via HITMAN KICKSTART..

Groet,
 
dank je ,ja ken dat proggie ook maar datwerkt volgens mij ook via usb stick en/of cd en dat was nu net mijn probleem.
Iedereen een hele fijne avond verder:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan