Laptop kan spellen niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

OuweDorper

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik heb een vrij nieuwe laptop waar ik ook mee game (en ja ik weet het daar zijn ze niet voor bedoeld)

Nu heb ik een probleem want bijna allee spellen die ik erop probeer te spelen lijkt die niet aan te kunnen ze laggen allemaal

Specs:
ATI HD 5450 (ik hoorde dat niet echt een helegoede kaart is)
Intel core i5 430 2.27ghz
4 gig RAM

maar nu is er nog iets want als ik naar www.canirunit.com ga (is een site om te zien of je een bepaald spel kan draaien) dan geeft ie aan dat ik deze grafische kaart heb
You Have: ATI display adapter (0x68E0)

AUB help mij
 
tja, je geeft t antwoord zelf al een beetje.
wanneer de game lag (fps drop) vertoond dan kan de laptop het spel grafichs gezien niet goed aan. je kunt op bepaalde sites (zoals die link die je gaf) zien of jouw systheem een game aankan. maar bijna altijd hanteren ze dan 2 soorten standaarden;
de Minimum en Recommended Requirements.
met de Minimum Requirements kun je een game eigenlijk niet goed spelen of redelijke grafische settings, wanneer je alles op laag zet in het grafische menu dan kun je de game meestal (bijna) probleemloos spelen. Maar wil je toch een beetje de game zien zoals de makers bedoelt hebben, dan zul je moeten voldoen aan de recommended requirements. en dan nog vaak kun je niet alle settings op voluit zetten. Mijn ervaring met dit soort requirements is dat ze altijd te laag inschatten, voor zover ik weet worden deze requirements door de game fabrikant gegeven en hij wil natuurlijk zo veel mogelijk games verkopen. Dus moet hij ervoor zorgen dat de meeste mensen denken dat hun pc/laptop het wel aankan. Te vaak heb ik moeten constrateren dat zelfs de recommended requirements niet eens klopten.
wat ook vaak gebeurt is dat pas gereleasde games nog niet echt helemaal klaar zijn, waarmee ik bedoel dat ze dan in de maanden na release vaak patches releasen die ervoor zorgen dat een game beter gaat draaien en dus ook op minder sterke pc's een kans maakt.

Het enige wat je kunt doen is je laptop upgraden met zwaardere hardware, of toch uitkijken naar een beetje game-pc. nu zijn er wel tussen oplossingen, die ik zelf eigenlijk nooit geprobeert heb. heb wel eeens iets gelezen over een soort boost proggie, die ervoor zorgt dat niets anders op de achtergrond draaid aan programma's, maar verwacht daar geen wonderen van.

leon
 
Om welke games gaat het?

Op de verpakking van de spellen staat ook DUIDELIJK:
"Laptops en ingebouwde videokaarten kunnen werken maar worden niet ondersteund."

En inderdaad de 5450 is een low budget kaart voor internetten, films kijken en office documenten.

Misschien er aan gedacht om de resolutie lager te zetten?
 
Dat ene progje heet Gamebooster trouwens
 
bedankt voor de snelle reacties.

Ik begrijp dat ik die requirements niet altijd precies zijn
en weet iemand waarom hij me grafische kaart aangeeft ATI display adapter (0x68E0)
en niet als ATI HD 5450 oid
enne dat mini game systeem staat hier al, maar ik gebruik em niet veel meer ik weet ook niet echt waarom, misschien omdat ik die niet mee naar school kan nemen xD

Gamebooster heb ik nu ook gedownload al weet ik niet of ik er wat aan heb want meestal sluit ik al alle achtergrond programma's

nog maals bedankt allemaal
 
bedankt voor de snelle reacties.

Ik begrijp dat ik die requirements niet altijd precies zijn
en weet iemand waarom hij me grafische kaart aangeeft ATI display adapter (0x68E0)
en niet als ATI HD 5450 oid
enne dat mini game systeem staat hier al, maar ik gebruik em niet veel meer ik weet ook niet echt waarom, misschien omdat ik die niet mee naar school kan nemen xD

Gamebooster heb ik nu ook gedownload al weet ik niet of ik er wat aan heb want meestal sluit ik al alle achtergrond programma's

nog maals bedankt allemaal

Zelf gebruik ik het niet, ten eerste ik heb geen ati maar Intel dus sowieso al crap dus ik merk er niks van
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan