Laptop kapot!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarfreak12

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Hallo iedereen!

Ik weet niet of dit in de goede sectie is gepost, maar ja...

Ik had vanmorgen mijn laptop laten vallen (:o)
Toen startte ik hem op en toen kreeg ik een raar bericht en hoorde ik een alarmpje ofzo!
Maar ja, kijk maar naar de video die ik gemaakt heb (sorry voor de slechte kwaliteit)
[video=youtube;N5fT_U3LUNA]http://www.youtube.com/watch?v=N5fT_U3LUNA&feature=g-upl[/video]
Het gaat om een ASUS EEE PC

Lijkt op een inkoppertje : de foutmelding behelst een bootprobleem, oftewel de machine herkent geen harddisk -> harddisk is kapot.

zit je geheugen /RAM ,nog wel op zijn plaats??
kan ook de harde schijf zijn die kapot is

Zelf denk ik ook dat de harde schijf kapot is, maar de laptop is van school, die hebben een raparatieservice, genaamd ZCC, die kunnen hem maken, maar kan dit geld gaan kosten of niet?

Valschade valt niet onder garantie.. dus niet zeggen dat hij gevallen is

En ik heb hem pas sinds anderhalf jaar...

Tja, dan is het een kwestie van hoe breng je het bij de servicedienst en wellicht nog belangrijker: wat is er aan de buitenkant te zien van de 'val'. Luidt het antwoord op deze vraag "niets" en je vertelt de servicedienst alleen maar dat de machine niks meer doet, dan blijf je integer.

De laptop ''ziet'' geen harde schijf, mss is de datakabel of de stroomkabel losgeschoten.
Maar natuurlijk kan de harde schijf ook aan gort zijn.

Van buitenaf zie je niks...:thumb:
Hij mist alleen een toets op het toetsenbord, maar die toets heb ik nog.
die kun je er toch zo weer opzetten?

Tattoo66 heeft ook wel een punt met de losgeschoten kabels / stekkers. Ook dán zou er een bootprobleem zijn, net zoals dat ontstaat bij een defecte harddisk.
Idd. die toets druk je er zo weer op en als deze niet blijft zitten, jammer dan, als de toets er maar op zit als de monteur komt...............

Tattoo66 heeft ook wel een punt met de losgeschoten kabels / stekkers. Ook dán zou er een bootprobleem zijn, net zoals dat ontstaat bij een defecte harddisk.
Idd. die toets druk je er zo weer op en als deze niet blijft zitten, jammer dan, als de toets er maar op zit als de monteur komt...............

Ik krijg hem er niet goed op!?

Locktite werkt zeer goed, em als je toch bezig bent, maak dan het hdd compartiment open, om te zien of de hdd er los in ligt.
Ben je weer iets wijzer.

Laatst bewerkt:
Er zijn hier mensen die toch eens de definitie van integer moeten opzoeken. Er bestaat iets als ergens zelf voor verantwoordelijk zijn. Gewoon niet zeuren en accepteren.

Daarnaast heeft een beetje laptop tegenwoordig een valsensor. Kun je precies zien wanneer deze is geactiveerd.

Er zijn hier mensen die toch eens de definitie van integer moeten opzoeken. Er bestaat iets als ergens zelf voor verantwoordelijk zijn. Gewoon niet zeuren en accepteren.

Daarnaast heeft een beetje laptop tegenwoordig een valsensor. Kun je precies zien wanneer deze is geactiveerd.

Wat bedoel je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan