laptop kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfeye75

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Berichten
46
Beste allemaal,

ik heb laatst de lenovo y500 gehaald met gt650m nu speel ik diablo III met mijn netstroom erin krijg ik 60 fps. haal ik de stekker uit het stopcontact droppen de frames gelijk terug naar 10 fps ligt dit aan de laptop ik heb gemerkt dat hij dan niet harer werkt dan 125 mhz en als ik speel wel hoger komt.
waar kan ik dit aanpassen?

mvg,'
mitchel
 
dat je op netstroom een hogere fps haalt is bij iedere laptop zo ingesteld.

als je naar Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Energiebeheer\Instellingen voor beheerschema bewerken en dan op geavanceerde instellingen klikt,
kun je instellen wanneer de hdd uit gaat enz.
 
ja maar ik kan daar nergens selecteren dat hij voor de nvidea kaart de maximale prestaties moet gebruiken als hij op de accu werkt
 
Laatst bewerkt:
Kan mij er wel iets bij voorstellen, als die is ingeschakeld zal hij veel stroom trekken wat de batterij miss helemaal niet kan leveren of oververhit raakt, ken de laptop niet maar het kan een ingebouwde beveiliging zijn.
 
ik sta ook verbaast ik weet ook niet wat ik moet doen.
is er niet een manier om de snelheid dan te verhogen?
 
Ja, natuurlijk is die er. Ik heb een ASUS X53SD-SX209V en deze doet hetzelfde als jouw laptop: hij onderklokt de processor om energie te besparen. Hierdoor wordt hij langzamer maar gaat de accu langer mee. Dit is makkelijk op te lossen. Bij iedere laptop komt een programmaatje mee die de snelheid van de processor regelt. Bij mij heet dat Power4Gear Hybrid. Als je in dit programmaatje instelt dat ie hoge prestaties moet leveren op accu, zal hij de processor niet meer onderklokken. Zoek op jouw laptop naar zo'n programma en zet deze op hoge prestaties.

EDIT:

Volgens de Lenovo site heet dit programma bij jou Lenovo Energy Management. Stel in dit programma in dat ie hoge prestaties moet leveren.
 
Laatst bewerkt:
ja dat programma heb ik het heet lenovo powermanagement en dan zet ik hem op hoge prestaties en dan zie ik dat de processor klosnelheid wel omhoog gaat en die van de videokaart niet
 
Dan zit er stiekem nog een ander programmaatje tussen. Welke zal ik je niet kunnen vertellen. Kijk anders eens bij het NVIDIA Configuratiescherm en zie of die zichzelf onderklokt wanneer ie op accu draait.
 
ik heb al gekeken in het nvidea configuratie scherm en ik kan daar niks vinden over snelheden etc.?
 
ik heb iets gelezen over lenovo dynamic graphics maar die staat niet op mijn pc/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan