Laptop kapot?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoje4li

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
ik wou mijn laptop opstarten maar toen ik hem aandrukte ging hij direct weer uit. het is een asus f501a
en ik wil hem niet graag open maken. hij deed het hiervoor nog wel. weet iemand een oplossing

Probeer eens dit:
Geen adapter aansluiten, accu eruit, aanknop indrukken voor 10 seconden. Vervolgens proberen te starten met enkel de adapter, dus zonder accu!

dan gaat hij wel aan en blijft aan maar ik krijg geen beeld dan

En nu met de accu? Kan je in de BIOS/UEFI geraken?

Krijg je helemaal niets in beeld? Ook niet tijdens de eerste paar seconden? Om in de BIOS/UEFI te geraken moet je vaak herhaaldelijk op del of op F2 drukken tijdens deze eerste paar seconden.

ik krijg helemaal niks in beeld ook niet als ik de bios wil openen blijft gewoon zwart

Als je nog garantie hebt zou ik daar dan gewoon gebruik van gaan maken ;)

Nee, het ziet er naar uit dat er iets kapot is, mogelijk het moederbord, dus moet ie naar de reparateur.

tja, sommige dingen gebeuren nu eenmaal (losstaand van valpartijen, vochtschade e.d.). Er zitten nu eenmaal wel eens missers tussen, en daar heb je dan ook je garantie voor.

maar de ventilatoren draaien wel in het begin en dat zit toch op het moederbord

juist als niets het doet behalve de ventilator(en) is het bijna altijd een defect moederbord.

De rede waarom ie uit gaat is simpel te verklaren.

Wat doet de computer als ie aangaat? Hij controleert of alle hardware goed is en juist afgesteld is, dat heet de zogenaamde 'POST'. Als die door kleine fouten mislukt, bijv. dat ie geen muis kan vinden, geeft ie een melding en kun jij ervoor kiezen om die te negeren (want een muis kun je later nog aansluiten:p). Als die gruwelijk mis gaat, door in jouw geval waarschijnlijk kapotte hardware (moederbord onderdelen), slaat de computer uit om niet meer componenten te beschadigen.

Als je garantie hebt, adviseer ik deze meteen te claimen. Je laptop is waarschijnlijk niet meer te redden als het moederbord stuk is. Maar dat is het probleem van ASUS;). Ga ervan uit dat je je laptop ongeveer 3 tot 6 weken kwijt bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan