Laptop keuze HP of Toshiba?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yavanna

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hoi,

Ik wil een laptop kopen en heb 2 advertenties gezien van laptops,

De TOSHIBA

link1
link2
link3
link4

En de HP

link 1
link 2

Kunnen jullie op het eerste zicht de voor en nadelen geven?

Wat opvalt is dat de hp maar 2gb ram heeft, de toshiba 4gb,
de hp heeft een extern 22inch scherm gratis, maar de laptop zelf heeft een 15.4inch en de toshiba heeft een 17inch scherm

de toshiba touchpad vind ik eigenlijk prachtig, daar zweet je niet makkelijk op en is handig. en het uiterlijk van de toshiba is ook zeer mooi wat mij betreft.

de hdd is wel vrij klein, kan je deze bij beide eenvoudig upgraden?

Zo, heel wat vragen hopelijk krijg ik veel boeiende reacties!

Dank bij voorbaat!

gtrz.

Laatst bewerkt:
Misschien dat anderen inhoudelijk op alle links ingaan, ik zou mij even willen beperken tot de volgende vergelijking:

Volkswagen Passat = HP
Mercedes = Toshiba.

Misschien dat anderen inhoudelijk op alle links ingaan, ik zou mij even willen beperken tot de volgende vergelijking:

Volkswagen Passat = HP
Mercedes = Toshiba.

Hoi, welk merk rijd jij ..... ? :p

Ik heb de afgelopen paar jaar maarliefst vier mensen een Toshiba 'aangesmeerd' en had er zelf tot iets meer dan een jaar ook één. Die heb ik ongeveer anderhalf jaar gehad.

Nu heb ik een HP en ben daar eigenlijk - eerlijk gezegd - 'tevredener' over.
De Toshiba was heel traag (ook na uitbreiding RAM); binnen een jaar ging de harddisk naar de knoppen en was twee maanden 'onderweg' (gelukkig heb ik ook nog een pc); streaming video via internet bleef maar een probleem (heb ik met de HP géén last meer van) ....... etc.

Ik denk dus dat de vergelijking niet helemaal opgaat en schat ze van 'gelijke kwaliteit' (globaal genomen de merken dus ... !).

Laatst bewerkt:
Zoals met (mogelijk) 75% van de antwoorden hier op de Helpmij vloeide mijn antwoord voort uit de 'ervaringen' van velen (op het w w w ) Dat er mogelijk rotte appels tussen de Toshiba's zitten is min of meer vrij normaal, dat gebeurt ook bij Volkswagens en Mercedessen en zoals de actualiteit ons leert, óók bij Toyota!
Traagheid van een machine is m.i. overigens meer te wijten aan de keuze van de hardware en het daaraan gekoppelde verwachtingspatroon van de bezitter én / of het gebruik van die bezitter (welke software, welke cleaningtools etc. etc.) , dan dat dit merkgebonden is.

Zonder jouw persoonlijke ervaringen en / of algemene kennis van lapotpmerken geweld aan te willen doen (ik ventileer slechts wat de 'algemene w w w gebruiker' ervaart heeft de afgelopen jaren) blijf ik toch een beetje hangen aan mijn mening dat de Toshiba's toch de wat degelijker laptop binnen de range van enkele andere goed bekend staande merken zijn. Vraag een honderd 'deskundigen' naar een top tien en ik denk stellig dat Toshiba in de top 3 zit en Acer ergens op plek 8, 9 of 10 eindigt. HP en Dell zitten naar mijn bescheiden mening in de top 5 maar staan niet boven Toshiba. Mogelijk staat ook Xxodd nog boven Dell en HP.

Zo zullen weinigen de stelling bestrijden dat Acers precies aan het andere eindje van het touwtje bengelen : de Lada onder de laptops. Edoch, er zijn ook veel tevreden Acerbezitters. Ook voor Acer geldt weer dat de mening van velen het imago van het merk bepaalt.
Tel daar dan nog eens bij op dat Acers juist érg veel verkocht worden en dat je jezelf dientengevolge dus moet afvragen of juist de kwantiteit van de verkopen en de daaruit logischer wijze voortvloeiende grote hoeveelheid 'gebruikerservaringen' juist een 'gekleurd' beeld geven van de kwaliteit.

Daar kunnen we idd. bomen van zeer grote hoogte over opzetten. Voor topicstarter is dat mogelijk minder interessant.
Ondanks jouw eigen ervaringen blijf ik een beetje hangen bij mijn eerste advies en dat is dat een Toshiba net even meer aanbeveling verdient dan een HP.

Laatst bewerkt:

Ik heb de afgelopen paar jaar maarliefst vier mensen een Toshiba 'aangesmeerd' en had er zelf tot iets meer dan een jaar ook één. Die heb ik ongeveer anderhalf jaar gehad.

De Toshiba was heel traag (ook na uitbreiding RAM); binnen een jaar ging de harddisk naar de knoppen en was twee maanden 'onderweg' (gelukkig heb ik ook nog een pc); streaming video via internet bleef maar een probleem (heb ik met de HP géén last meer van) ....... etc.

Ik denk dus dat de vergelijking niet helemaal opgaat en schat ze van 'gelijke kwaliteit'.
Mogelijk toch nog een andere / inhoudelijke reactie op een paar onderdeeltjes uit jouw posting.
Is het 'eerlijk' om de prestaties van de Toshiba die toch al weer anderhalf jaar oud was toen je de HP kocht, met elkaar te vergelijken? Ik geloof namelijk niet dat jij bij de aanschaf van de HP exact de (verouderde) hardware van de Toshiba hebt gekozen, m.a.w. dezelfde snelheid processor, dezelfde snelheid videokaart (chip) etc. etc.? Misschien had de Toshiba zelfs nog USB 1.0 en de HP inmiddels USB 2.0? Ik vermoed dat de allesbepalende hardware in de HP net even moderner en dus sneller is dan die in de Toshiba van 1,5 jaar oud? Die 2 zou je dan niet 1 op 1 qua snelheid mogen vergelijken?

Dit is wel een grappig voorbeeld dat mogelijk mijn stelling over w w w ervaringen beschrijft.

Laatst bewerkt:
hoi,

ben vandaag in vandenborre gaan kiken naar de toshiba, mooie laptop, maar lijkt mij een beetje traag. en de classificatie score van windows prestatieindex is maar 3,3/10 ? Ik heb ook reeds op andere sites gezien dat de grafische kaart niet veel zou voorstellen?

mvg.

Verwacht je een inhoudelijk antwoord?

Oké dan. De hp is 150 euro duurder. De HP heeft 1 jaar garantie, de Toshiba 2 jaar. De HP heeft een I5 processor, de Toshiba een Core2 duo. M.a.w. je kan en mag ze niet vergelijken.

Laatst bewerkt:
Zeker een interesante link ! Ik heb (overigens) alleen pagina 1 en 2 gelezen; wat een amateuristische postings, het gaat echt nergens over wat ze daar schrijven. (scharniertjes, videokaarten en dode pixels)

Laatst bewerkt:
heb intussen een toshiba gekocht nieuw via ebay, de Satelite L500-1R3

grt.

Ik denk dus dat de vergelijking niet helemaal opgaat en schat ze van 'gelijke kwaliteit' (globaal genomen de merken dus ... !).

iedere laptop heeft zo zijn kuren
HP staat er om bekend om de meesten kuren te hebben binnen een bepaalde tijd
en bij toshiba duurt dat veel langer en is het precentage ook veel lager
toshiba is simpel weg beter
maar ook wat duurder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan