laptop knalt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalboy

Banned
Lid geworden
10 mrt 2011
hallo
me laptop is al een paar keer uitgekanald gewoon alles zwart en de speakers hoor je plop doen en dan is hij uit sluit ook geen windows af terwijl me battery gewoon laag is dus 30 procent ongeveer terwijl hij pas melding erover geeft op 12%. koeling is schoon gemaakt en mijn laptop is ongeveer 50 graden. wat moet ik doen. me laptop is wel al 3 jaar maarja dat maakt toch niet uit?

gr pascalboy

Hallo

" en mijn laptop is ongeveer 50 graden." ---> is een standaard temp. voor een laptop met korrekt werkende koeling. (meestal is dit +/- 55°C)

"wat moet ik doen. me laptop is wel al 3 jaar maarja dat maakt toch niet uit? " ---> 3 jaar is de standaard levensduur voor een laptop batterij.

Indien de laptop korrekt werkt op netvoeding , is zo goed als zeker slechts de batterijpack defekt.

Jammer genoeg "vergat" je merk/typenr van deze "me laptop " te vermelden.

"is al een paar keer uitgekanald " ---> indien je hiermee bedoelt dat hij uitvalt , is dit normaal ... indien je echter echt een luide knal hoort (ontploffing) , kan er meer aan de hand zijn.

Peter

Download effe batteryinfoview (of nog handiger om te gebruiken een portable versie) en kijk naar je designed capacity en current capacity,als laatste sterk afwijkt van eerste kijk je beter uit voor een nieuwe battery.
Met een low current battery zuigt hij je battery leeg nog voordat de laptop in slaapstand kan gaan

Gr. Jan

Laatst bewerkt:
kan je hier wat mee??

Description Value
Battery Name
Manufacture Name HP
Serial Number
Manufacture Date
Power State Charging, AC Power
Current Capacity (in %) 90.0%
Current Capacity Value 25.682 mWh
Full Charged Capacity 28.544 mWh
Designed Capacity 47.520 mWh
Battery Wear Level 60.1%
Voltage 12.395 millivolts
Charge/Discharge Rate
Chemistry Lithium Ion
Low Battery Capacity (1) 2.009 mWh
Low Battery Capacity (2) 3.434 mWh
Critical Bias
Number of charge/discharge cycles 0
Battery Temperature
Remaining battery time for the current activity (Estimated)
Full battery time for the current activity (Estimated)
Remaining time for charging the battery (Estimated)
Total time for charging the battery (Estimated)

gr pascalboy

staat van de batterij ziet er nog goed uit,daaraan ligt het niet zo te zien.

Misschien is er iets te vinden in de logboeken anders zou ik het ook niet echt weten

Gr. Jan

Hallo

Dit model is gekend , als je de laptop veel in/uitplugd van het net , om snel een defekte batterij te krijgen....

Reeds eerder vermeld 3 jaar is een normale levensduur , zeker voor dit model.

Of mee leren leven , of een nieuwe aanschaffen.

Het lijkt mij dat betrokken batterijmon. prg de batterij niet 100% korrekt uitleest.

Als je voor uzelf zeker wilt zijn , leen even een batterij van een lokale kennis.

Nieuw zijn deze ook niet zo duur .... +/- 25 a 30 €

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...62+battery&_trksid=p3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1

Hou deze laptop stofvrij (heatpipe radiator) , en deze kan , mits korrekt behandelt nog zeker tientallen jaren meegaan ...

Peter

ik hoop zelfs dat ik nou al een nieuwe hebt me laptop's accu is dan niet goed meer en me linkermuisknop is kapot... maar ik spaar nu voor een medion van 1019 en heb nu al rond de 600 euro en al een jaar bezig :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan