Laptop koeler nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricown

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Beste lezer,

Op mijn laptop game ik veel(Modern Warfare 2 etc.), hij word niet echt heel warm maar blaast veel warme lucht uit. Mijn laptop specs zijn:

Processor : Intel Core i5 430M 2.26GHz
Scherm: LED backlight ColorShine
Geheugen: 4 GB DDR3
Harde schijf: 500 GB SATA
Videokaart: NVIDIA GeForce G310M , 1 GB; Intel Graphics Media Accelerator HD
Gewicht: 2.62 Kg
Accucapaciteit: 6 Cells
Merk: Asus

(Bron: http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10022859)

Mijn vraag is of het verstandig is om een laptop koeler te kopen, of heeft dat eigenlijk geen zin heeft?

Groetjes,

Ricardo:thumb:

Laatst bewerkt:
Ok, dit zijn de temperaturen:

Is het goed, of veel te hoog?

Die zijn prima.

Bovendien, een externe koeler heeft (bij mij in ieder geval) vrijwel geen nut. Ik haal de laptop dan ook om de zoveel tijd open om het stof weg te halen, en zorg dat zowel aan de onderkant als achterkant de lucht erin en uit kan.

[Edit] Mijn temps stressed in de bijlage

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    51,6 KB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt:
Ok, nou heel erg bedankt! Ja ik hoorde mensen zeggen als je gaat gamen doe er dan een boek of iets onder zodat die beter kan koelen, zou dat helpen?

Die zijn prima.

Bovendien, een externe koeler heeft (bij mij in ieder geval) vrijwel geen nut. Ik haal de laptop dan ook om de zoveel tijd open om het stof weg te halen, en zorg dat zowel aan de onderkant als achterkant de lucht erin en uit kan.

[Edit] Mijn temps stressed in de bijlage

Ik ken jouw programma niet waar jij meet meet, maar bij 73 graden zou ik me wel wat zorgen gaan maken.

Ok, nou heel erg bedankt! Ja ik hoorde mensen zeggen als je gaat gamen doe er dan een boek of iets onder zodat die beter kan koelen, zou dat helpen?

Het is altijd goed om de onderkant van een Laptop wat ruimte te geven. Hier bevinden zich de sleuven voor de koeling.
Als je deze dus op schoot legt ( op je broek o.i.d. ) kan er een blokkade ontstaan met de koeling, waardoor er een hogere temperatuur kan ontstaan.
Dit betekend echter niet dat je meteen moet gaan investeren in middelen die dit kunnen verhelpen. Wat je zegt een boek is een goedkopere oplossing. Of de laptop gewoon op tafel leggen kan als dat mogelijk is een goede optie zijn.

Daarom zeg ik altijd: Gewoon je gezond verstand gebruiken en zodra je vermoed dat je iets doet wat de temperatuur nadelig kan geinvloeden, meet dan eens en kijk wat de temperaturen zijn. Als het richting 60 graden gaat lopen zou ik me pas beginnende zorgen gaan maken.

@Mickeys Monkey:
Dat is Speccy, van de makers van CCleaner en Defraggler.
Ik heb al last van deze temperaturen sinds de aanschaf, zo'n twee jaar geleden. Hij doet het nog steeds, de accu uitgezonderd.
Ik heb zoiets van, het zal wel :P

Ik heb er wel een plankje onder liggen wanneer ik de laptop niet op een tafel/bureau heb staan, maar op schoot of bed. Dit dus om de ventilatieopeningen vrij te houden. Dit zou ook met een boek kunnen, mits deze wel groter is dan de laptop, anders sluit je die openingen nog af!

@Mickeys Monkey:
Dat is Speccy, van de makers van CCleaner en Defraggler.
Ik heb al last van deze temperaturen sinds de aanschaf, zo'n twee jaar geleden. Hij doet het nog steeds, de accu uitgezonderd.
Ik heb zoiets van, het zal wel :P

Ik heb er wel een plankje onder liggen wanneer ik de laptop niet op een tafel/bureau heb staan, maar op schoot of bed. Dit dus om de ventilatieopeningen vrij te houden. Dit zou ook met een boek kunnen, mits deze wel groter is dan de laptop, anders sluit je die openingen nog af!

Even OFF-Topic Realiseer je je wel dat als de processor 73 graden meet in een laptop, dat de Harde schijf die een paar centimeter verder zit daardoor ook warm word en onnodig zal slijten. Ook andere onderdelen zitten in een laptop niet ver van de processor zoals de grafische kaart. Ook deze zal onnodig warmer worden en dus sneller slijten.
Al met al is 73 graden voor een prcessor aan de hoge kant.
Mag ik je wat vragen, heb je toevallig een Acer laptop ?

Laatst bewerkt:
Wat kan je er aan doen dan, is het een Acer, is het hopeloos. Een externe koeler zou een beetje zin hebben. Maar niet veel.

Ik game zelf ook en heb speciaal daarvoor toch een laptopcooler aangeschaft. Mijn ervaring is dat wanneer je langdurig gamed, het toch wel een verschil maakt met of zonder cooler. En zo duur zijn ze niet vind ik.
Heb zelf een ACER Aspire 5738G meet een "Notepal" Cooler Master".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan