laptop koeler probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2013
hallo ik heb een probleem met mijn laptop.

het gaat hier om een:

Moederbord : Clevo M22ES
Chipset : SiS 650
Processor : Intel Celeron @ 2400 MHz
Fysiek Geheugen : 256 MB (1 x 256 DDR-SDRAM )
Videokaart : SiS 650
Harde Schijf : HITACHI_DK23DA-40 (40GB)
DVD-Rom Station : QSI CDRW/DVD SBW242B
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2 (32-bit)
er zit geen stof in de fan maar de fan hoort aleen niet bij deze CPU.
Ik probeerde de klokselhied te underclocking maar dat wil dus niet
weet iemand hoe ik dit wel kan doen zo ja hoe, en als het niet lukt wat is een goede koeler
al vast bedankt.

Welkom op het forum.
Ik heb alleen een vraagje. ik snap het probleem niet echt, kan je het uitleggen?

mijn procerosr word te heet 70 graden, is het moglijk de klok snelhied naar benden tezeten met een progamma
want in die bios wil dit niet

Laatst bewerkt:
Hallo

Volgens de door u vermelde specificaties , is dit al een gedateerde laptop.

Maak deze eens zuiver/stofvrij c.p.u. fan en heatpipe radiator.

Hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Maak meteen ook het keyboard eens zuiver , want die weet er blijkbaar ook van ... :p "procerosr moglijk snelhied benden tezeten progamma"

Mocht er na het zuiver maken nog steeds te hoge temperaturen worden gemeten , dien je alsook de thermisch geleidende pasta en indien gemonteerd de thermalpads te vernieuwen/controleren ...

Hiervoor dient deze wel te worden geopend ... controleer dan meteen de c.p.u. fan op soepel/vlot draaien.

Peter

Laatst bewerkt:
ik heb de cpu en fan stofvrij en zuiver gemaakt maar het probleem blijft bestaan
en zo telezen is het keyboard ook weer zuiver:P

en speedfan zij dat een Clevo M22ES is maar heb even onder het laptop gekeken en het was een clevo d27es

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan