laptop koeling maakt lawaai

• Onderwerp starter Onderwerp starter eepy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eepy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2012
Hallo,

ik heb sinds februari een Acer Aspire 5750G-2313G32Mikk.
sinds een 2-3 weken terug begon de koeling ineens geluid te maken wat ie anders nooit deed,
het was ook van de een op de andere dag dus ik dacht zal gewoon stof zijn. daar ga ik nog steeds van uit
maar om bij de ventilator van deze laptop te komen moet je blijkbaar de hele bovenkant uit elkaar halen.

ik heb nog nooit een laptop uit elkaar gehaald en ben bang om dit te doen en hoop dat er iemand is die nog een andere oplossing weet. wel heb ik al het toetsenbord los gehad en dan kan je een klein beetje bij de ventilator. hier ben ik voorzichtig met een stofzuiger/borstel langs gegaan maar dat hielp niks.

het is nu zo dat wanneer ik mijn laptop opstart dan is ie niet druk bezig en koelt de laptop dus niet. wanneer ik een game speel begint ie te koelen en in het begin is ie meestal nog wel aardig stil, maar soms begint ie uit het niks ineens lawaai te maken. ( dit gebeurt ook als ik hem een klein stukje op til).

de laptop word niet heel warm en hij koelt wel gewoon, het enige probleem is het lawaai dat hij produceert wanneer hij niet recht staat of na een tijdje als ik aan het game ben.

voor als dit iemand helpt:
CPU: intel Core i3 2310M
GPU: Nvidia Geforce GT 520M
RAM: 4GB

alvast bedankt!

Ik ben niet zo bekend met de Acers maar hij lijkt mij stug dat heel de bovenkant eraf moet. Meestal kan je bij vrijwel alle laptops via de onderkant prima de fan bereiken.
Ook ik hou het op stof en deze zal je met een busje perslucht moeten schoonmaken. Ik raad je ten zeerste af met een stofzuiger aan de slag te gaan. Je zal niet de eerste zijn die problemen krijgt met statische electriciteit en vervolgens sluiting maakt !!

Van Harte Welkom op Helpmij.nl overigens :thumb:

Dank je!

en ik zou zeggen zoek maar es wat op over acer aspire 5750G disassemble.. onderkant zitten wel schroefjes maar die houden de bovenkant vast blijkelijk.. alles wat ik heb gezien erover daar zie ik ze de bovenkant eraf halen en niet de onderkant.
bij andere laptops zit aan de onderkant ook een vakje rond de ventilator om er af te halen, heeft deze ook niet. alleen een vakje voor de harde schijf en RAM geheugen..
dus ik begin maar vast met sparen voor wat nieuws en zal daar dit keer zeker op letten. had gehoopt deze wat langer te gebruiken zonder al dat geknoei.

heb hem net ook 10x opgestart voordat internet het normaal deed..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan