Laptop koeling probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wawahoe

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Ik heb 1 maand geleden een nieuwe laptop gekocht. Vandaag werkte hij nog perfect, totdat er opeens iets raars gebeurde. Zonder veel achtergrond programmas (1-3% CPU gebruik, 20% geheugen) is mijn GPU en CPU boven 60 graden, en de laptop ventilator draait best wel hard. Ik voel veel warme lucht uit de ventilator komen en er zit zo een beetje geen stof in, dus dat kan het probleem niet zijn.

Wat zou er gebeurt kunnen zijn?

Ik denk dat dat komt omdat de luchttemperatuur erg hoog is.
Het helpt als u de laptop ietsje vrij laat van de ondergrond, dan heeft ie net iets meer lucht inlaat.
Een laptop heeft het nu eenmaal altijd wat moeilijker met koel houden dan een PC omdat alles zo compact in elkaar zit bij een laptop.

Ik heb het boven een cooling pad staan. En met of zonder, CPU blijft schommelen tussen 54-60 graden. Wat mij ook opvalt is dat GPU ook 60 graden is zonder dat er een programma is die het gebruikt. En lucht temperatuur is hier niet echt hoog

Ik weet niet wat voor een grafische kaart erin zit, maar die dingen worden knap warm.
In mijn PC met 3 ventilatoren zit een ATI HD5800 en die staat nu niets te doen maar heeft wel een temp van 57 graden.
Zo'n 10 graden meer dan in de winter.

Hmm.. Laat ook maar, het is opeens gedaald naar 49c. Misschien zat er toch wel een windows update te runnen, of iets dergelijks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan