Laptop koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

f3l1x01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
hoi iedereen,
ik ben net nieuw op dit forum en had een vraag over me koeling..
Toen ik mijn laptop kocht maakte hij nog haast geen geluid en werd hij langzaam warm.
Nu maakt hij heel veel herrie en hij staat op dit moment rond de 55-60 graden celcius.
Ik ben van plan morgen naar de winkel terug en daar te vragen wat er mis is.
Maar ik wou ook even hier vragen wat denken jullie dat er mee mis is? ( het gaat over een laptop geen pc)

55 á 60 graden is zeker niet te warm voor een laptop.
Hoe warm deze wel mag worden is afhankelijk van het merk en type processor.
Lastig is het lawaai natuurlijk wel.
Er zijn een aantal redenen waarom de laptop warmer kan worden.
Verstopte ventilatie openingen door b.v stof
Ook kan een hogere processor belasting (door bv spyware) de temp doen stijgen (te controleren in taakbeheer)
Dat kan ook door een aanpassing van de minimale processor status instelling op bv 100% in het energiebeheer schema.
Ook het uitschakelen van speedstep of powernow kan een oorzaak zijn.

Verder gebeurt het wel dat mensen windows opnieuw installeren zonder de chipset drivers, dat kan de temp/ventilator ook behoorlijk opjagen.

Terug gaan naar de winkel kan natuurlijk nooit kwaad, maar nogmaals, zorgwekkend zijn deze temperaturen niet.
mvg leo

Hoi leo,
Ik had een keer een instelling verranderd in mijn bios, mijn vriend zegt nu net dat ik het rpm ( round per minute) verranderd kan hebben.
Hij zei ook dat ik naar de winkel moest gaan en daar mijn bios laten recetten
Mvg F3l1x01

Zal eerst proberen de ventilator openingen uit te zuigen cq door te blazen voordat je er aan gaat denken om je bios te laten resetten.

Goedemorgen,

Voor die instelling te veranderen hoef je volgens mij niet je hele bios te resetten hoor, gewoon die instelling zoeken die je veranderd hebt in de bios en die weer veranderen en ik zou dat niet te vaak doen wat veranderen in de bios anders moet je inderdaad de bios resetten.

Modag

Gister mijn laptop open gehaald overgens zat er helemaal geen stof tussen.
Ik ga misschien vandaag terug naar de winkel maar ik zal eerst nog zelf kijken of ik het terug kan draaien
Mvg F3l1x01

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan