laptop koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

straffentist123

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2012
hallo,

ik heb een probleem met mijn laptop..
heb hem eens opengehaald om de koeling proper te maken, dus ook ontkoppeld van het moederbord..
alles terug geplaatst en de laptop doet nu helemaal niets meer, geen beeld
ik hoor wel de cdrom draaien en het lichtje van de HDD brand even en daarna gaat het uit en doet hij niets meer

enig idee wat er zou kunnen zijn?
groetjes

danku,

en denk niet dat ik iets vergeten ben stekkertje steekt terug op het mobo vast maar hij doet helemaal niets

Hoi,

Oke dat is jammer :confused:

Tevens even in juiste sectie gezet past er beter in thuis

Oke, sorry ben nog nieuweling hier
mijn excuses als het verkeerd stond Modag..

als er iemand een suggestie heeft, men mag dit altijd melden

mvg

Dit forum is geen fast-food tent, dus een poosje wachten op een antwoord kan echt geen kwaad...

Heeft u alle kapjes juist teruggeplaats, zit het ram er goed in? heeft U de ventilators schoongemaakt, misschien een cpu fan error?

excuseer mij, je hoeft daarom niet te snauwen :)
het ram zit goed, en al wat ik gedaan heb is de ventilator losgekoppeld van het mobo, vijsjes los eruit gehaald en een groot stuk stof eruit gehaalt en terug erin gezet, ingeplugt op het mobo en de vijsjes terug vast gedraaid en opeens deed de laptop helemaal niets meer

Hoi,

Dus de koeler is los geweest koelpasta er tussen gedaan bij herplaatsen?

Ps na 24 uur mag je pas een kick geven dus geduld is wel gewenst al komt het niet altijd uit

haal eens even alle boot media eruit (cd/sd etc.etc.).
haal vervolgens de accu eruit en druk een aantal malen op de aan/uit knop van de laptop.
Steek de netstroomadapter weer in de laptop en probeer de laptop op te starten (zonder accu).

als dit geen resultaat geeft:

haal beide RAM dimms eruit en plaats er 1 terug (in het voetje genaamd dimm1 O.I.D)
als dit nog niks geeft probeer dan de andere dim in slot 1

herhaal dit ook voor slot 2.

lijkt erop dat je moederbord power component niet 100% meer werkt.

Laatst bewerkt:
goedemiddag alweer,

Heb inmiddels een kleine update ivm de laptop..
als ik hem nu zonder accu aan de stroom hang, blijft het lampje van de HDD voortdurend aan en uit knipperen:confused:

Hallo

Merk/typenr/ouderdom van deze laptop ???

Haal de harddisk er uit ... zo kan deze niet defekt/corrupt geraken door manipulatie en ettelijke malen aan/uitzetten.

Ben je zeker dat de ventilator korrekt is gemonteerd/aangesloten ???

Veel laptops weigeren nl op te starten , indien er geen feedback (snelheidspulsen) van de ventilator terug komen.

Peter

hallo,

Het is een packard bell MX 45 (denk ik)
Met toch een zekere leeftijd van 5-6 jaar :)
Dat de HDD kapot is lijkt me zeer onwaarschijnlijk, kan er ook trouwens niet aan krijg het vijsje niet los :P
en voor zover ik weet is de ventilator maar met één stekkertje aangesloten aan het mobo dus denk ik dat het inderdaad correct aangesloten is. Ik zal eveneens een foto uploaden van het binnenwerk 564645_381200025247299_100000719143019_1256751_284286662_n.jpg

Kijk eens of van die kabeltjes het gele kabeltje wel goed in het houdertje zit, plaats vervolgens de connector terug en druk alle kabeltjes met een potlood O.I.D even goed aan. (ik gebruik meestal een koud soldeerijzer, met scherpe punt).
Start de pc op zonder achterklep en kijk wat de ventilator doet.

start hij zonder problemen en draait hij goed?
Start hij, gaat hij heel langzaam en start hij dan pas volledig?
start hij niet?
enz.
enz.

De ventilator doet nog steeds niets,
heel de laptop doet het gewoon nog steeds niet en het lampje van de HDD blijft voortdurend knipperen, aan en uit

Dan is het waarschijnlijk de ventilator die al je problemen veroorzaakt.
misschien zit je ventilator gewoon vast (er zit iets tussen waardoor draaien vermoeilijkt wordt en er niet genoeg kracht wordt uitgeoefent door het motertje.

wat je nu kunt doen is de ventilator eruithalen en proberen schoon te maken(zodat hij niet vast zit meer), dit doe je zo:

haal de ventilator eruit
leg hem in GEDISTILEERD water voor ongeveer 24 uur.
haal hem eruit en schud hem goed droog, en maak hem daarna nog eens extra schoon met een beetje gedestileerd water (eroverheen gieten van alle kanten uit). Pak daarna een kannetje perslucht en blaas het gehele ding goed schoon.
vervolgens kan je aan het werk met de fohn voor +- 15-20min.
laat de ventilator nog een volledige dag drogen en plaats hem terug in de laptop.

als het probleem hem zat in het smerig zijn van de ventilator (wat heel goed kan na het schoonmaken van een laptop) dan zal dit nu wss over zijn.

werkt dit ook niet dan zit er niks anders op dan een nieuwe ventilator kopen en die proberen.

PS: als je goed bent met een soldeerijzer (of semi-goed) dan kan je ook even proberen de positieve en negatieve draad van je ventilator aan te sluiten op de positieve en negatieve draad van je 4pins molex connector in een gewone pc (of op een andere 12 volt bron).
begin daarna rustig het vermogen wat omlaag te halen (van 12 naar 9, van 9 naar 6(kubus batterij), van 6 naar 5 (usb). let wel dat op 6 en 5 volt het nodig kan zijn de ventilator eerst zelf een slag te geven.

Ik denk niet dat het komt doordat er vuil tussen zit. Hij lijkt eigenlijk vrij proper, alleen zat er een grote hoeveelheid vuil tussen het rooster en de ventilator dat ik eruit gehaald heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan