Laptop koelt soms niet en valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bloklando

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2006
Mijn Fujitsu Siemens Amilo laptop koelt soms niet meer. Als ik hem voor de eerste keer aanzet als ik hem een dag niet gebruikt heb dan koelt hij niet en gaat de laptop opden duur uit (temperatuur te hoog?). Kan ik ergens instellen dat hij eerder gaat koelen ? Het is erg frusterend als ik net ergens mee bezig ben en pats het scherm is weer zwart.. Wie kan mij helpen??

Laptop is net een jaar oud, de fan is schoon. Na de eerste keer dat hij uitgaat, koelt hij wel gewoon dus de ventilator doet het wel. Dat is het rare ervan...

Bloklando zei:
Laptop is net een jaar oud, de fan is schoon. Na de eerste keer dat hij uitgaat, koelt hij wel gewoon dus de ventilator doet het wel. Dat is het rare ervan...

Ja dat is vreemd !
Al in Bios gekeken om daar wat aan de instelling te doen?

Kan daar niks vinden waar je het kan instellen. Weet jij misschien waar je dat kan ??

ik heb hetzelfde probleem, laptop van mij is 10 mnd oud.

waar heb jij je laptop gekocht?

Bloklando zei:
Mijn Fujitsu Siemens Amilo laptop koelt soms niet meer. Als ik hem voor de eerste keer aanzet als ik hem een dag niet gebruikt heb dan koelt hij niet en gaat de laptop opden duur uit (temperatuur te hoog?). Kan ik ergens instellen dat hij eerder gaat koelen ? Het is erg frusterend als ik net ergens mee bezig ben en pats het scherm is weer zwart.. Wie kan mij helpen??

Je moet je Bios voor het opstarten even opnieuw installeren, dus bij opstart scherm F2. Of even Siemens bellen die hebben mij deze week met hetzelfde probleem goed geholpen. Heb nu het probleem niet meer.

amilo probleem

Ik ben ergens op een forum de waarschijnlijke oorzaak tegengekomen.
Het heeft te maken met het moederbord van een groot aantal types.
In combinatie met raid en langzame harde schijven schijnt het probleem groter
te zijn dan met snellere 7200 schijven.

Heb je nog garantie zou ik even contact opnemen met de leverancier.

Ganesha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan