laptop koop advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

newbie21

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
Hey

Ik ben van plan om een laptop te kopen maar ik ken er eig niet zo veel van...daarom dat ik hier eens langskom in de hoop dat jullie mij kunnen helpen .
Ik had gedacht aan een standaard laptop (512 MB RAM, harde schijf +/- 40 gig, 14-15'' scherm, CD/DVD, prijs tss 500 en 1000€) maar ik weet niet juist van welk merk. Is er veel verschil tussen de verschillende merken en zo ja welke zouden jullie aanraden of met welk merk hebben jullie de beste ervaring.
Waarop moet ik letten om te voorkomen dat ik een laptop koop die te snel oververhit geraakt?

Alvast bedankt

Gttz.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is zelfs zo dat de laptops bij supermarkten zoals de Lidl niet onderdoen voor laptops van merken als Dell, Compac enz. Alleen kan de garantie nog wel eens een apart verhaal zijn, dus dat moet je dan even goed navragen.

De vraag is altijd, wat wil je ermee doen? Beetje internetten en briefje tikken kan makkelijk met de laptop die je hebt beschreven. Wil je gaan gamen met battlefield 2 of zware filmbewerking gaan doen, nope, dan kan het niet.

512 Mb is wel ok, als je er niet al te zware programma's op gaat draaien.
Een harde schijf van 40 Gb is meer dan voldoende, tenzij je er complete DVD's op gaat opslaan.
Ik zou zeker niet kleiner gaan dan een 15" scherm. Zeker met een grote resolutie is dat toch wel prettig.
Kijk ook of er een DVD brander in zit.

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met overhit raken, als je de accu's bedoelt die in de fik zijn gevlogen, dat betroffen alleen Sony accu's. Maar elke laptop wordt warm (een normale pc ook, maar daar merk je weinig van omdat die doorgaans niet op je schoot ligt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan