Laptop koopadvies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Ik heb advies nodig want ik ben niet echt thuis op de laptop markt.
vragen als:
- wat is de maximum snelheid
- goede grafische kaart erin.
- goede audio

wat ik ermee wil doen.
- serieus werken. (dus het gewone office spul erop.)
- games
- Audio, foto en videobewerking

ik zag deze laptop

HP

Lijkt me best goed..maar die cpu snelheid???..is dat normaal? je ziet al pc's met 3,6 gig....

ik kan niet veel advies geven maar denk er wel aan dat een intel van 3,6 beter is een andere toepssingen dan games want daar is een amd athlon weer meester in.
het probleem is dat je wilt gamen en videobewerking enz. dus je zal er wel veel geld aan moeten uitgeven om een goed systeem te krijgen.
misschein kan je er zelf ook wel eentje late samenstellen:p

ik wil niks zeggen maar doe het toch :p hij is best wel zwaar >4 kg :8-0:

ik heb nu een van net geen 3 kg en ik breek af mn rug :D

maar dit hoeft ook niet De laptop te zijn. Het is een voorbeeld.
Ik ben op zoek naar een laptop die in een gelijkwaardige prijsklasse zit en beter is dan deze.
HP ZD 8290EA

en lightscribe...iemand ervaring mee?

De keuze om voor een laptop te gaan is niet gemaakt op basis van de prijs. Mijn computerkast
in de woonkamer willen we eruit hebben. Die pc gaat dan naar mijn pc ruimte maar ik wil wel in
de woonkamer kunnen putteren. dus een klapdoosje is dan ideeaal. :p

Ik werk nu al enige jaren met laptops van het merk Toshiba en ben daar zeer tevreden over.
Je zult inderdaad even moeten afwegen welke werkzaamheden het zwaarst wegen voor je.
Moet je veel op plekken werken waar geen stroom is? Neem dan een Pentium M(centrino), is dat niet het geval, ga voor een PIV.
En zo zal je alles even af moeten wegen en kom je vast tot een goeie keuze.

Fonz

Geplaatst door jgroteb
als je wilt gamen moet je geen laptop nemen, veel te duur

Niet mee eens, ik heb een laptop van € 1199,- en kan er _alle_ games perfect op spelen. Het is duur, maar dan heb je ook wat.

@TS: Is het de bedoeling veel mobiel te werken? Of laat je hem eigenlijk altijd thuis staan? In het laatste geval hoef je ook geen mobiele processor die energiezuinig is op de accu. > Scheelt weer geld.

Zou sowieso veel werkgeheugen nemen als je wilt foto / videobewerken en games spelen. (1 gig).

Je moet je niet blind staren op de ghz, maar ook op de rest van de laptop.. je kan wel een laptop hebben met 3,8 ghz maar als je daarnaast een flutvideokaart, een trage harde schijf en weinig geheugen hebt issie alsnog traag.

Let er ook goed op dat je _geen_ videokaart doet die gebruik maakt van het werkgeheugen (shared). De x700 van ATI is 1 van de snelste kaarten op't moment voor de laptop en werkt op PCI Express. Die zou ik je aanraden..

Voor de rest kan ik je verwijzen naar > www.kieskeurig.nl en dan product vergelijk.. voer daar je eisen in en kijk wat eruit komt. :)

Succes !

e v4raag aan jou is kan je bf2 alles op high spelen bv dan moet je een hele dure hebben en daarvoor koop je 2 desktops

Geplaatst door jgroteb
e v4raag aan jou is kan je bf2 alles op high spelen bv dan moet je een hele dure hebben en daarvoor koop je 2 desktops

Vast wel, nog niet geprobeerd.

Zal vanmiddag CoD2 ff testen..

De demo is vandaag uitgekomen.

Maar goed, maar weer ff ontopic dacht ik zo.

Netstroom is voor mij ook niet de overweging om voor een laptop te kiezen. (al is het wel handig)
Ik wil graag een snelle allround laptop die lange tijd meekan.
Breeze geeft goed advies over de kaart:thumb: thnx

Weet iemand iets over die lightscribe?..gaat daar ook een gewoon rommetje in? of alleen lightscribe spul.

Laatst bewerkt:
lightscribe

dat is dus duidelijk.
Wel prijzig die schijfjes. 1 euro per stuk:eek: Maar gelukkig doen gewone schijfjes het ook
in dit ding. Ik heb aardig het idee dat deze HP laptop een toppertje is. Op kieskeurig
liggen de test resultaten een beetje achter.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook staan kwijlen bij dit ding ;)
Leek mij ook wel een heel mooi dingetje, ik vond alleen de prijs iets te hoog, maar ik ben dan ook geen gamer, en heb ook nog een pc ernaast ;)
Ik zit te denken aan z'n kleinere broertje uit de zv6100 serie, die kost "maar" 999 eurootjes :D

Neemt niet weg dat dit wel een heel mooi ding is :D

ik werd er door wat mensen op geatendeerd dat de harde schijf erg traag is. 4200 rpm.
En wat negatieve berichten over HP op hoe HP omgaat met een particulier. Het schijnt
dat HP zich meer richt op bedrijven. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

In ieder geval ben ik dus ben verder gaan zoeken in de wondere wereld van de laptops.
Ik zie ineens de 64 bits laptops opduiken...en dan...tja...
nu zie ik dus door de bomen het bos niet meer.

hellup??:confused:
hp vergelijk

de linker is die ik hebben wil..de rechter heeft de snellere schijf......

Laatst bewerkt:
Ik weet niet, heb zelf ook een 4200rpm schijfje en die werkt perfect! Speel de nieuwste games (Fable) op 1280xnogwat met AA op 4x en alles op very high en hij hapert _nooit_..

Het enige nadeel wat ik me kan bedenken is dat als je te weinig werkgeheugen hebt hij kan gaan swappen en dat de boel dan traag wordt.. of als je iets groots uitpakt (Een DVD bijv) dat het wat langer duurt, maar daar tegenover staat natuurlijk weer dat je veel minder koeling (= minder lawaai) hebt..

Ikzelf heb iig geen serieuze problemen met traagheid opgemerkt, en ben wel een vrij veeleisende gebruiker denk ik zo.

En dan nog, voor die 300 euro verschil kan je er toch een 5400 / 7200 schijf inzetten ipv een 4200? Of kan dat niet bij HP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan