Laptop kopen - bomen en bos en keuzes maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
219
Ik wil een laptop kopen en zie door de bomen ondertussen het bos niet meer. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor lichte toepassingen en er geen zware software\spellen op draaien. Ik neem hem vaak mee, dus is een 17" scherm geen optie. 15"\15.4" dus. Ik wil op zijn minst een Firewire aansluiting voor mijn camera, een cardreader en 1024 MB intern.

Mijn vraag is met name of er nu werkelijk verschil zit tussen AMD en Intel processoren (oh jee ... vast weer een lange discussie ...) Maar ook het type processor. Ik hoef niet de crême de la crême maar wil wel een beetje in de toekomst kijken. Een mobiele processor? Dual Core? Of toch iets lichters. Tips hierover zijn welkom. Oh ja, budget. Zo rond de € 800,--. Iets hoger of lager mag ook.

Zijn er nog valkuilen? Alle tips zijn welkom
 
Hallo,

Je hebt je vraag in de sectie Tips & Handleidingen geplaatst. Dit is echter niet de juiste sectie voor vragen. Ik zag dat je nog vrij nieuw bent op helpmij.nl, dus voor deze keer heb ik je vraag verplaatst naar de juiste sectie. Bij deze wel een vriendelijk verzoek om de volgende keer de juiste sectie te selecteren.

Mvg,

fuego
Moderator Tips & Handleidingen
 
Wat die processor betreft zou ik bij een laptop altijd voor een 'mobile' processor gaan. Normale processoren gebruiken erg veel energie. Het gevolg daarvan is dat je accu razendsnel leegraakt wanneer je de laptop niet op netstroom gebruikt.

Ik heb me eens laten vertellen dat een Intel Centrino Mobile een goede keuze zou zijn...
 
laptop

Hallo ...

Wat betreft de plek om mijn bericht te plaatsen, er stond toch echt Hardware
Tips & handleidingen rondom het aanschaffen, inbouwen en installeren van hardware
. Dus ... leek het me logisch het hier te plaatsen. Wat betreft de processor, een mobile leek mij ook wel beter, bedankt voor de reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan