Laptop kopen; HP Dm3

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickzwart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Ik ben van plan een latop aan te schaffen (13'3 inch) en mijn oog is gevallen op de HP Dm3 1020ed.

In de winkel raadde ze de laptop af m.b.t. de processor.

HP Dm3 1020ed;
- Intel(R) Celeron(R) Dual-Core Processor SU2300 1.2 GHz
- 4096 MB

De verkoper raadde hem af omdat een Celeron processor simpelweg te langzaam was.

Ik wil mijn latop gebruiken voor schoolwerk (office), itunes en internet (surfen.msn) meer niet.

Voor de zekerheid nog even langs een andere dynabite geweest, die op zijn beurt weer zegt dat dat makkelijk moet kunnen. Dat zelfde zei de dixons ook en een computerzaakje (naam niet bekend) ook.

De mycom raadde tevens deze processor af...

Dus aan jullie forumleden nu te vraag, wat nu?

n.b. Deze laptop is ook verkrijgbaar met een Intel Pentium Dual Core - SU4100
Kloksnelheid : 1.30 GHz
Dat is model 1030ed.

Dat kan de laptop prima aan. Wil je echter nog meer gaan doen met deze laptop, zoals videobewerken of games, ja dan raad ik deze af.

Mijn persoonlijke mening over een minilaptop is dat dit eigenlijk een typmachine zonder papier is, je bent gewoon beperkt in je mogelijkheden, maar voor jou gebruik is ie prima.

Ik zal ook nog even iets bijvoegen, deze verkoper vondt office 2007 op de celeron procesoor al te zwaar wanneer je deze open hebt met msn, een browser en muziek..

Nou scheelt de prijs met de 1030ed niet zoveel, maar deze heeft een intel pentium dual core

Voor de 1020ed €570,- + de externe dvd voor 50
Voor de 1030ed €699, inclusief externe dvd

Dus is de intel penitum dual core echt veel beter, of kan ik net zo goed voor een dual 2 core gaan?

Graag wil ik natuurlijk een laptop met een lange levensduur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan