Laptop kopen: HP of Asus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beagle85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2007
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop voor de gemiddelde taken: internet, word etc. Daarnaast zal het een desktopvervanger moeten zijn, dus een 17"-inch scherm is wenselijk.. Merken als Packard Bell en Acer vallen eigenlijk al af, twijfel nu vooral tussen de volgende twee laptops:

HP Pavilion DV9645

AMD Turion™ 64 X2 TL58
Microsoft Windows Vista Home Premium
2048 MB geheugen
DDR2 (PC-4200) | Dual Channel
17 inch breedbeeld
BrightView
1440x900
160 GB harde schijf
Rotatiesnelheid 5400 rpm

Geheugenkaartlezer 5-in-1 Card Reader (XD ○ SD ○ MMC ○ MS ○ MS PRO)
Optische drive DVD+/-ReWriter (Double Layer)
Grafische kaart NVIDIA® GeForce™ 8400M GS
Dedicated Video
geheugen 128 MB
Draadloos netwerk 54 Mbps
Type draadloos
netwerk 802.11 A/B/G

Garantie: 1 jaar

Prijs: € 899,-

--------------

ASUS PRO71KR-7S020C

AMD Turion 64 X2 TL58 (1.9 Ghz)
Microsoft Windows Vista Home Premium
17” widescreen WXGA+ Glare type
2048 MB DDR II (2x1024) geheugen
160 GB harde schijf
Optical: Super Multi DVD-RW Double Layer
VGA: ATi Mobility Radeon HD 2400 (256MB dedicated)
Overig: WLAN 802.11 b/g, 56k Modem, 6-cell Batterij, 1.3.
megapixel webcam

Garantie: 2 jaar Pick-up & Return

Prijs: € 869,00

Wat raden jullie mij aan (even los van de prijs)? Alvast heel erg bedankt!

Veel verschil zit er niet in, toch zou ik in dit geval voor de Asus kiezen.

Relatief gezien zit daar een betere videokaart in. Die van de Asus heeft 256MB terwijl die van de HP maar 128MB heeft.
edit: Let wel, het gaat hier om shared videogeheugen. Het gaat dus van je werkgeheugen af.

Echt die-hard gamen zal je op geen van beide laptops lukken omdat je simpelweg nooit zo'n goede videokaart in een laptop kunt vinden als dat je in een desktop kwijt kunt voor een schappelijke prijs.

Het is wel even de vraag of je voor de prijs van €869 wel die DVD-brander er in hebt zitten aangezien die als optioneel staat aangemerkt.

Laatst bewerkt:
edit: Let wel, het gaat hier om shared videogeheugen. Het gaat dus van je werkgeheugen af.

Het is wel even de vraag of je voor de prijs van €869 wel die DVD-brander er in hebt zitten aangezien die als optioneel staat aangemerkt.

De Asus is inderdaad de keus, zou ik ook doen.

Maar Tha Devil, waar haal jij het shared geheugen vandaan ? In de specs die Beagle85 geeft staat dedicated geheugen en geen shared geheugen.
Hetzelfde geldt voor de brander, staat nergens (zover ik zie) optioneel.

Excuus, ik schijnt optical voor optional aangezien te hebben.

Voor de videokaarten staat in ieder geval op de pagina van HP dat ze 128Mb bevatten maar dat je dat tot 865Mb kan gaan, shared dus. De Asus kan ik op de hele asus-site niet weervinden dus daarvan kon ik het niet opzoeken maar lijkt mij zelfde laken pak.

Ik zat zelf ook meer aan de Asus te denken..

Maakt het kwalitatief en qua betrouwbaarheid nog uit welke ik neem? De Asus heeft een langere garantie, maar misschien heb je met een HP minder snel problemen?

Ik heb nog weinig problemen met zowel een Asus als een HP gezien.

Wellicht kun je op het internet wat gebruikerservaringen zoeken.

Over Asus kan ik in iedergeval zeggen dat het me goed bevallen is tot nu toe. Mijn eerste van een A6R, en nu heb ik een ASmobile S96Jm (built-to-order).
Geen grote problemen gehad, en anders kun je voor ondersteuning terecht op hun forum (niet al te druk naar mijn idee) of anders mailen. Ze antwoordden binnen een paar dagen bij mij.
De software die meegeleverd wordt is ook prima.
Wat Asus wel anders heeft is de ctrl en Fn toets, die zijn bij Asus omgedraaid.

Asus: Andere merken:
Fn -- ctrl ctrl -- Fn

Zelf heb ik er geen problemen mee omdat ik het zo gewend ben, maar anderen drukken nog wel eens de verkeerde knop in :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan