Laptop kopen, maar welke ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SunnyLax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Ik zit al een hele tijd tussen 2 laptops te piekeren! En het lijken mij opzich 2 bijna gelijke laptops, alleen de ene is 15,6 inch en de andere 17,3 inch.

Het gaat om deze 2 laptops:
Acer Aspire 7560G-6346G75MN
7560G-6346G75MN features:

17,3 inch beeldscherm
AMD quad-core A6-3400M
6 GB werkgeheugen
750 GB harde schijf
AMD Radeon HD 6720G2
Windows 7 Home Premium
HDMI-aansluiting
3x usb 2.0

http://www.laptopshop.nl/product/138075/category-180885-acer-aspire/acer-aspire-7560g-6346g75mn.html
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acer Aspire 5750G-2436G64MN
5750G-2436G64MN features:

15,6 inch beeldscherm
Intel Core i5 2430M
6 GB werkgeheugen
640 GB harde schijf
NVIDIA GeForce GT 520M
Windows 7 Home Premium
HDMI-aansluiting
3x USB 2.0

http://www.laptopshop.nl/product/145607/category-180885-acer-aspire/acer-aspire-5750g-2436g64mn.html

Welke van de 2 is het beste en snelste om mee dvd's te kijken en af een toe het spel Call Of Duty mee te spelen?

Mvg,

Sunny Lax

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ik zou geen van beide nemen Acer is niet echt een sterk merk ,misschien is deze wel een optie voor je.

Ikzelf heb deze laatst gekocht. Bevalt me erg goed. Kost wel iets meer. Heb trouwens gekozen om Ubuntu erop te installeren aangezien ik voor zo'n goede laptop de vrijheid wil hebben om van alles gebruik te kunnen maken.

@Piriform,

Waarom tweemaal zelfde bericht je kan ook aanpassen hoor, zal eerste verwijderen.

Hoi,

Gezien de prijsklasse van het notebook in de linken van de ts zal dat denk ik buiten zijn budget vallen;)

Ben ook geen fan van ACER, maar het verschil:

AMD fusion core, met redelijke graphics, matige processor

Intel i5, snelle processor met matige graphics.

Of gewoon deze of deze :)
erg mooi en goed... als je niet veel gamed...
het is wel handig om je mening te onderbouwen
en die pc´s zijn ver over het budget (als die een goede laptop wil kan die ook een alienware m18x nemen met alle opties en dat is over de 10000 euro maar dat zal de gebruiker waarschijnlijk ook te duur vinden) van de gebruiker want aangezien zijn gekozen laptop´s zal dat ±600 euro zijn
misschien is dit ook een goede laptop http://www.kieskeurig.nl/laptop/msi/cx640dx-479/specificaties/1030280/ i5 cpu en gt540m videokaart dus redelijk goed voor soms een game

@wampier,

Verschil tussen de 540 en de 6720 G2 is niet groot hoor dus lijkt mij de Asus in het voordeel

Welkom op Helpmij:thumb:

Topic verplaatst van aankoop nieuw systeem ---> laptops(of aankoop daarvan)

Succes met je vraag.

Iedereen bedankt voor de snelle reacties. En idd mijn budget zit zo tegen de 600 / 700 aan. Zelf heb ik altijd Acer Aspire gehad, ben daar altijd tevreden mee geweest. Als iets goed is, waarom veranderen. Maar goed, zelf weet ik het basis gedeelte van pc's / laptops wel een klein beetje. Die MSi van "dennisdennis12" die lijkt me ook wel erg goed. Maar ja, dan moet ik van mijn geloof af stappen ha ha ha. Ohw... men, het is echt lastig!

Ik ben wel versteld van hoe snel en veel reacties er zijn, dus daar is mijn dank ook groot voor !!!!

Kortom, eigenwijs als ik ben is dus de Acer Aspire 5750G-2436G64MN een iets betere ?!

Tussen door kwam ik ook deze tegen: http://www.laptopshop.nl/product/145611/category-180885-acer-aspire/acer-aspire-5755g-2438g75mn.html

Is dat wat ?? En ja het is een Acer Aspire !

@wampier,

Verschil tussen de 540 en de 6720 G2 is niet groot hoor dus lijkt mij de Asus in het voordeel

Van de originele twee laptops van de TS heeft er een 520 mobile. De Asus is een goede optie, maar daar reageerde ik niet op :)

waarom wil je acer, ik heb zelf ook 2 acer´s maar hebben allebei accu problemen (accu gaat maximaal 5 min. mee) en acers voelen ook niet echt heel stevig aan in vergelijking met een asus of macbook (msi weet ik niet of die stevig aanvoeld).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan