Laptop kopen ? Waar moet ik op letten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cisco18

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Ik ben hard op zoek naar een latop en zou jullie adviezen graag willen aanhoren. Ik wil een betaalbare laptop (maximaal 500 to 600 euro) die snel gaat. Ik zelf ben geen gamer en ben ook niet van plan om er mee te gaan gamen. Kan iemand mij zeggen waar ik op moet letten. Meestal kijk ik alseerst wat voor processor die heeft. Iedereen raad mij aan om een Pentium precessor te nemen. Vinden jullie dat ook belangrijk of zijn er andere dingen waar jullie op letten. Zoals de kloksnelheid , Interne geheugen etc etc ?

BVD

Hoi,

Ik ben bang dat je voor 500 tot 600 niet al te hoge eisen kunt stellen.
Vooral snel word dan betrekkelijk. Ik zou zeker voor 512Mb intern geheugen gaan en geen shared video gehuegen nemen daar dat weer ten koste gaat van je interne geheugen.
Kijk hier maar eens naar de goedkoopste Acer.

http://www.dewinkel.nl/pd-909298252.htm?categoryId=111

Daar zit al shared geheugen in. Denk dat je beter voor 2e hands kan gaan dan.

Laatst bewerkt:
Goede sites om te vergelijken en de goedkoopste te vinden zijn www.kieskeurig.nl en www.pricewatch.info

Zelf raad ik voor laptops altijd een mobile processor aan. Die gebruiken aanzienlijk minder stroom dan normale processoren en worden ook minder heet zodat er geen grote koeler op hoeft. Dit scheelt behoorlijk in de tijd die je op de accu kunt blijven werken.

Qua harde schijf en intern geheugen geldt hetzelfde als voor een PC: hoeveel heb je ongeveer nodig? Als je enkel word-documentjes en mailtjes moet opslaan heb je in principe aan een 20 GB harde schijf al genoeg. Ben je echt van plan films, muziek en veel foto's op te slaan dan ga je wel richting de 80 GB.

En verder geldt voor laptops dat merkspul aanzienlijk beter is dat goedkoop prul. Niet zozeer qua prestatie, maar vooral qua duurzaamheid.

Als je toch geen spellen speelt is shared videogeheugen ook echt geen probleem hoor. Voor het bekijken van je email of het schrijven van een document heb je bijna niks nodig.

Bedankt voor jullie reactie maar wat valt er onder merkspul asus thosiba of moet ik aan sony compaq hp denken ?

Ik zat er aan te denken om een tweedehand compaq pentium 3 aan te schafen voor 350 euro . Of is het beter om meteen een goede pc aan te shafen ?

Tja, je wilt een P3 kopen met hoeveel geheugen en hoeveel GHZ is de processor? Je noemt in je vraag het woord "snel"en dat kan je gewoon niet verwachten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan