Laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertr@nd00

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2003
hallo,

volgend schooljaar begin ik met de opleiding IPO (industrieel product ontwerpen), hiervoor moet ik een laptop aanschaffen. Deze laptop moet dus zware grafische progamma's zoals Solid Works kunnen draaien.
De laptop moet niet te groot/zwaar worden omdat ik deze elke dag naar school moet meenemen. Ik ben wel van plan om een extra scherm aan te schaffen voor thuis gebruik omdat dit toch wel erg handig is.

Enkele eisen:
MAX. 15,4" breedbeeld
MIN 2048MB geheugen
MIN 120GB 5400rpm
MAX 1800 Euro

Tot nu toe vind ik de Ferrari 5002 erg geschikt + mooi vormgegeven

Bij voorbaat dank,
Bertrand

Prachtige kast in Ferrari look.... daar betaal je ook voor.... maar van binnen blijft het een Acer.....

Je gaat er veel mee slepen... kies dan een apparaat dat daar redelijk tegen kan, en niet eentje die vooral "mooi" is, kies bijv. een Toshiba Satellite Pro: stevig [lichtgewicht] titanium frame, schokbestendig, vloeistof dicht toetsenboard, batterij voor 5 uur werken.....

Bij de Toshiba Satellite Pro heb je 2 prijsklassen: rondt de 1000 euro die te lichte videokaarten hebben en onvoldoende intern geheugen, en rondt de 1800 euro die zijn echter 17" wat ze weer groot maakt.

En Acer is zo slecht toch niet, m'n broer heeft een half jaar door Tanzania gezworven met een Ferrari 3200 en die loopt nog steeds

Ben trouwens gelijk opzoek gegaan naar een extra scherm en daar komt deze: HP monitor voor in aanmerking, deze ondersteunt een resolutie van 1680*1050 dus dat moet de videokaart van de laptop ook goed kunnen draaien

3 cm breder en 1 cm hoger, moet het daar vanaf hangen?
Bovendien in de Satellite Pro P100 Serie zit ook nog een Core2duo T7200 in plaats van een T2050/60/80, dus is hij ook weer wat rapper.
Ik vind het bovendien plezierig om met een zo groot mogelijk beeldscherm te werken bij grafische toepassingen.
Ook bij Dell kun je trouwens goede laptops vinden, die kan je zelf nog enigzings aanpassen aan je wensen.

3 cm breder en 1 cm hoger, moet het daar vanaf hangen?
Bovendien in de Satellite Pro P100 Serie zit ook nog een Core2duo T7200 in plaats van een T2050/60/80, dus is hij ook weer wat rapper.
Ik vind het bovendien plezierig om met een zo groot mogelijk beeldscherm te werken bij grafische toepassingen.
Ook bij Dell kun je trouwens goede laptops vinden, die kan je zelf nog enigzings aanpassen aan je wensen.

Het is niet zo dat ik een laptop niet zal kopen als die alleen beschikbaar is in 17" versie, maar aangezien ik toch een extra scherm ga kopen heb ik de laptop liever niet al te groot.

Bedankt trouwens voor de snelle reactie :thumb:

Een andere laptop die ik erg mooi en super specs heeft is er een van ASUS (klik op de link)

Laatst bewerkt:
Wat vin vinden jullie van de Asus G1S, dit is een Game laptop van Asus met onderstaande specs, helaas heb ik nog niet een winkel in nederland kunnen ontdekken waar deze wordt verkocht :(, je moet er helaal voor naar België of Duitsland. De prijsklasse is tussen 1700 en 2100

Specifications:

Intel Core 2 Duo T7500, 2.2 GHz 4MB L2 Cache 800MHz FSB,
Santa Rosa Intel Mobile 965 PM Express Chipset + ICH8M
2 GB RAM 667MHz (up to 4GB supported)
Nvidia GeForce 8600M GT, 256 MB onboard, 512 MB Turbo Cache DX 10 Capable HDCP support for DVI port
160 GB SATA 5400rpm
15.4” WSXGA+ (1680x1050) ColorShine TFT-LCD Asus Splendid Video Intelligent Technology
8X DVD Super Multi drive with LightScribe
Intel Integrated HD audio (Azalia), Bluetooth v2.0
Intel PRO/Wireless 4965 802.11 a/b/g/n

Ports:
1 x Express Card
1 x Microphone-in jack
1 x Headphone-out jack (S/PDIF)
1 x Line-in jack
1 x VGA port
1 x DVI-D port
4 x USB 2.0 ports
1 x IEEE 1394 port
1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
1 x TV-out(S-Video)
1 x eSATA
1 x HDMI
1 x Memory card reader (MMC, SD, MS, MS-Pro)

Accessories Provided:
1 Optical Gaming Mouse (Logitech)
1 AC Adaptor
1 Targus Backpack
3 recovery CDs (1 for vista, 1 for drivers and 1 for Nero burning software)

O/S and other software:
Windows Vista Home Premium (32 bit)
Assorted Asus Utilities

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan