laptop kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jamba
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jamba

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik wil van desk- naar laptop. Ik gebruik hem voornamelijk voor internet/e-mail maar ook voor fotobewerking en mindere mate videobewerking (firewire is dus nodig)
Als het mogelijk is zou ik hem ook als videorecorder willen gebruiken (heb ik volgens mij TV-in nodig??). Ik hoef de laptop niet te sjouwen (alleen tussen bank, tafel, bed). Mijn budget is max 1300euro

Waar ik over twijfel:
De processor: ik heb nu nog een pentium3 500 dus alles is sneller. Maar wat is snel genoeg om vooral in photoshop (maar ook met video bewerking) lekker te kunnen werken?
Beeldscherm: je hebt mooie schermen met super resolutie maar of dat de moeite waard is vind ik lastig in te schatten. wsxga, wuxga, wxga+, etc Zo heeft Dell truelife en ultrasharp. Is dat allemaal het geld waard? Het gaat mij er om dat ik bij het fotobewerken een realistische weergave heb. Ook twijfel ik over 17 of 15 inch.
Verder zoek ik een goede vergelijkingssite. Kieskeurig en tweakers geven net te weinig parameters om tot een goede keuze te komen. (ook tips over specifieke laptops zijn welkom)

hebben jullie tips die me verder kunnen helpen.

Wat betreft fotoshop en videobewerking zou ik echt nie weten wat je allemaal ongeveer nodig hebt aan specs, maar in het algemeen kan ik je wel wat info geven.
Als je mooi realistisch beeld wilt hebben, zou ik als ik jou was voor een 17" truelife WXGA+ gaan. Dan heb je gewoon supergoed beeld en lekker de ruimte op het scherm. 15" is wat dat betreft toch wel een beetje klein hoor.
Je kan in elk geval al besparen op de accu, aangezien je hem toch alleen maar thuis zult gebruiken. Een zwaardere accu bij dell kost €30 meer dan een gewone, en die zwaardere heb je eigenlijk alleen nodig als je langere tijd achter elkaar wilt kunnen doorwerken zonder opladen. En dat heb jij zo te horen niet nodig.
Ook zou ik voor foto- en videobewerking een flinke harddisk aanschaffen en natuurlijk flink wat RAM-geheugen. Dat werkt gewoon altijd prettiger en sneller.

Hoop dat je er wat aan hebt en succes met je keuze!

dank voor je antwoord vinnie
Wie kan mij verder antwoord geven op:
welke processor ik nodig heb?
het nog de moeite waard is om , wuxga of wsxga ipv wxga+ te nemen?
het klopt dat ik Tv out nodig heb om er een videorecorder van te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan