Laptop kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niellles

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een laptop te kopen.
Hij moet lekker snel zijn maar ik heb geen extreme dingen nodig, dit wil ik er een beetje op doen: MSN, Photoshop CS3/4, Adobe Dreamweaver, IE, etc...

Ik zou wel graag PS en bijv. Dreamweaver (en adobe bridge) tegelijk open hebben en hij moet dan nog normaal werken (met bijvoorbeeld MSN op de achtergrond.)

Ik wil verder niet echt gamen en ik hoef ook niet een te gekke grote harde schijf (ik heb een externe van 500GB liggen en ik heb een netwerkje en een hoofdpc van 320GB.)

Wat voor hardware specificaties en eventueel laptop zouden jullie mij aanraden (niet té groot scherm, ongeveer 15 inch, maar 12 inch trekt me ook wel.)

Groetjes,
Niels

Laatst bewerkt:
Uhm, daar zit ik nog even over te denken max. 600?
Maar kan je los van het budget vereiste specificaties geven voor wat ik wil? (Ik wil zeker niet een te goede laptop, want echt heel veel eis ik er denk ik niet van, maar een te langzame wil ik ook zeker niet.)

320GB harddisk vind ik wat veel, maar bijv. deze trekt mij wel aan, €100 goedkoper en een heel groot verschil zie ik niet echt.

Hoi,

Ja hoor is ook een goed merk zelf hebik ook een Toshiba, alleen heb ik het idee dat hij grafisch wat minder is maar dat kan ik mis hebben.

Modag

Ook lijkt de Acer Aspire serie me erg goed.
Heeft iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen?

Laatst bewerkt:
Als ik jou was, zou ik voor deze laptop kiezen. Het bevat een sterke rekenvermogen dat hard nodig is voor Photoshop, Dreamweaver. Het bevat bovendien een goeie videokaart, en het heeft ook nog 320 GB harddisk.
En waarom liever die dan:
320GB harddisk vind ik wat veel, maar bijv. deze trekt mij wel aan, €100 goedkoper en een heel groot verschil zie ik niet echt.
Zoals ik al zei hoef ik het niet voor de harde schijf niet te doen, ligt het dan aan de video kaart?

Zou je me de belangrijkste redenen kunnen geven voor de eerste boven de tweede? (In mijn situatie.)

Heel erg bedankt voor de hulp tot zo ver!

Groetjes,
Niels

En waarom liever die dan:

Zoals ik al zei hoef ik het niet voor de harde schijf niet te doen, ligt het dan aan de video kaart?

Zou je me de belangrijkste redenen kunnen geven voor de eerste boven de tweede? (In mijn situatie.)

Heel erg bedankt voor de hulp tot zo ver!

Groetjes,
Niels

Tja, beide hebben een dezelfde processor, en die van 499,00 heeft geen videokaart, wel is er een ingebouwde chipset grafische processor.
Die van Asus heeft een eigen videokaart, kan dus makkelijk snel rekenen, Photoshop vraagt veel "reken"vermogen. Dus de foto's bewerken gaat veel sneller bij die videokaart dan bij die chipset. Dus dat is prettig om ermee te werken. En bovendien kan je ook veel leuke spellen er mee spelen, die van chipset wat minder, ik begrijp wel dat je dat niet belangrijk vindt. Maar voor Photshop wel,;)

Goed punt.

Ik kijk nog even verder maar die ene van 599,- lijkt me wel wat.
Als er nog suggesties zijn hoor ik het graag.

Voor fotobewerking heb je helemaal geen goede videokaart nodig. Het is de processor die het rekenwerkt doet.Het gaat immers om 2D. Alleen bij 3D hoeft te videokaart aan de slag. Verder vraagt Photoshop veel geheugen.

Een snelle processor en veel geheugen is dus het devies.

Het enige voordeel van een grafische kaart met eigen geheugen, is dat je meer geheugen overhoudt voor Photoshop. Daarnaast heeft Photoshop CS4 wel ondersteuning om bewerkingen door de videokaart uit te laten voeren. Maar dit gaat maar om enkele zeer speciale bewerkingen.

Niellles, heb zelf nog een Asus laptop met Core 2 Duo 2.4 GHz +4GB (en goede videokaart) te koop voor 600 euro. Mail me maar als je interesse hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan