laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

basw14

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
17
heey.

ik wil graag een nieuwe laptop gaan kopen.

- ik wil er er met word enzo op kunne werken
- en ik ben ook wel een klein beetje een gamer.
de laptop hoeft niet de allernieuwste spellen aan te kunne (zou leuk zijn :D)
maar iets van cod4 zou al goed zijn.

weet iemand een goede laptop voor me? of heeft iemand een paar tips van waar ik op moet letten bij het zoeken naar een goede laptop??

mijn budget zit zo rond de 700euro
het mag iets meer zijn of iets minder :D

gr. bas
 
Heb je specifieke eisen als een 15" of 17" laptop? Moet bluetooth geïntegreerd zijn? Is Blu-Ray een must?
 
Eerst wat betreft de eisen aan je laptop. Wat processor betreft moet je kijken naar de Intel Core 2 Duo modellen. AMD processors zijn behoorlijk langzamer, die kun je dus beter niet nemen.

Qua geheugen zou 3 of 4GB voldoende moeten zijn.

Voor spellen is de videokaart van het grootste belang. Je moet een videokaart met eigen (dedicated) geheugen nemen, zodat er geen geheugen van het algemene werkgeheugen wordt afgesnoept. Het voornaamste wat de snelheid van de videokaart zelf bepaalt, is de chip. Hoe sneller de chip, hoe beter. Vergeet bijvoorbeeld videokaarten als de ATi 3470 en GeForce 9300, deze zijn niet snel genoeg om recente games te kunnen spelen. Denk bijvoorbeeld aan de nVidia GeForce 120M of ATi Radeon HD4650 of beter.

Dan het merk. Ik zou je willen aanraden om Packard Bell en Acer te mijden (Packard Bell is van Acer). Deze zijn niet heel erg betrouwbaar en bieden ook geen goede service.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan