laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jipslaptop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hoi,

Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, maar ik moet bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ook heb ik er niet zoveel verstand van. Ik zou het dus erg op prijs stellen als iemand mij zou kunnen helpen bij het uitzoeken van een laptop.

Gebruik
Ik zit veel in de trein, dus ik neem mijn laptop overal mee naar toe. De laptop moet dus stevig zijn en niet te zwaar, accutijd is handig maar ik zit maximaal 1,5 uur in de trein dus niet het belangrijkste. Qua formaat wil ik minimaal een 12 inch laptop aangezien dat prettig werkt, mijn voorkeur gaat uit naar 13,3 inch. Groter vindt ik ook goed, mits de laptop niet zwaarder wordt dan ongeveer 2 kg.

Wat wil ik doen met mijn laptop?
Met mijn laptop wil ik vooral internetten, data verwerken (spss). Daarnaast wordt de laptop ook gebruikt voor videobewerking en gebruik ik grafische programma's als photoshop, illustrator en indesign.

Na zelf wat zoeken kwam ik uit bij de volgende twee systemen:

HP Pavilion DV 3650 ED
CPU Type Intel Core 2 Duo Mobile T6400
Geheugen Grootte 4GB
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)
Video Chip GeForce Go 9300M GS
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), HDMI
Schermdiagonaal 13.3"
Schermresolutie 1280x800 (WXGA)
Hardeschijf Grootte 320GB
Hardeschijf type 5400rpm
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Verbinding (USB/FW) eSATA, 3x USB 2.0
Verbinding (wlan) 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (LAN) LAN 1Gbps
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.0
Verbinding (overige) Modem
Laptop extra's Cardreader, Webcam
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium
Gewicht 1.87kg

of de HP Probook 4310s
CPU Type Intel Core 2 Duo Mobile T6670
Geheugen Grootte 3GB
Geheugen Type DDR3 (SODIMM)
Video Chip Intel GMA 4500MHD
Verbinding (Video Uit) HDMI
Schermdiagonaal 13.3"
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Hardeschijf Grootte 320GB
Hardeschijf type 7200rpm
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (LAN) LAN 1Gbps
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.0
Laptop extra's Cardreader, Webcam
Besturingssysteem Windows Vista Business

Zijn dit goede systemen voor wat ik wil? Zo ja, wat is de beste? Zo nee, heb je andere ideeen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Samenvatting vereisten:
- maximaal 2 kg
- minimaal 12 inch, liefst 13
- stevig
- geschikt voor videobewerking
- budget 500-700 euro

Laatst bewerkt:
vraag aangepast, deze is nu duidelijker

Laatst bewerkt:
Hoi Dylan,

fijn dat je wilt meedenken. Je link verwijst naar laptops met een schermgrootte van 17 inch en een gewicht boven de 3 kg. Ook verwijs alleen naar laptops van het merk Asus, zijn andere merken niet goed? Ik ben echter op zoek naar een laptop van 13 inch en gewicht van maximaal 2 kg, die videobewerking aankan. Heb je misschien nog andere tips?

Dankjewel!

KIjk even in de sectie rond, deze vraag komt wekelijks vele malen voorbij en ook nog binnen je budget. Als ik weer een 2 of 3 laptopjes zou noemen, zou dat een herhaling worden van hetgeen hier al vele malen is geadviseerd.
Daarom : trek een kwartiertje uit en begin de sectie te lezen vanaf 1 augustus of zo.

Eén ding kan ik je nu al vertellen: het stellen van een gewichtseis, beeldscherm en applicatieseisen, zijn items die elkaar in princpe 'bijten', dat zal je niet of lastig gaan lukken.
Kleine laptops met dús een relatief lichte accu en dan videobewerking of andere applicaties zoals jij die noemt en die ook nog eens behoortlijk 'zuigen'....................

Met een Suzuki Alto is het heel lastig een caravan naar Frankrijk trekken................., ook een kleine caravan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan