laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojjoj

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2013
hallo,

ik wil misschien een nieuwe laptop kopen, mijn budget ligt rond de 400 euro en ik wil er goed op kunnen gamen,
hebben jullie misschien tips?

grr jojjoj

Laatst bewerkt door een moderator:
welkom bij Helpmij.nl

verder sparen.
400 euro voor een laptop en gamen gaat niet samen.

Ligt eraan wat je eisen zijn. Wat voor processor en hoeveel geheugen? Wat wil je ermee doen; veel gamen of gewone games en op internet?

ook merendeel op het internet surfen een klein beetje tekstverwerken en toch wel wat games
voorderest hoeft het niet zo speciaal

Dan denk ik dat een laptop met een i3-processor en 500 GB wel goed genoeg is.(misschien i5 als je wat 'zwaardere' games gaat spelen)
Ik raad je aan om even op deze site te kijken: http://www.laptopshop.nl/category/45702/laptops.html?6517=18518&881=13418
Aan de linkerkant kun je aangeven wat er op je laptop moet(ik heb i3 en 500 gb al aangevinkt). Voor zover ik weet staan alle merken op die site, ik heb er ook zelf m'n laptop gekocht.

Ik zou in ieder geval voor een AMD processor kiezen.

Nu moet ik oppassen voor de Intel minded mensen.:evil:
Inderdaad de Intel processor is zuiniger in gebruik, maar een laptop bestaat uit meer dan alleen de processor.
Het prijsverschil is voor mij in het voordeel van de AMD.

Dat beetje zuiniger valt voor mij in het voordeel van de goedkopere AMD laptop.:thumb:
Ik kies voor ASUS, heb er jarenlang goede ervaringen mee. Dat wil niet zeggen dat een ander merk niet goed kan zijn.

Voor de Asus K53Z betaalde ik in een aanbieding minder dan 500€ en ik ben zéér tevreden.
Ik ben verder nog geen programma tegengekomen dat niet liep op een AMD en wel op een Intel.

Voor mij is de keuze duidelijk.

Voor €400 kan je een ASUS eee pc 1215n(of 1215b) kopen.

Uit m'n hoofd heeft de N een intel atom, de B een AMD processor (met betere integrated graphics).
En uit eigen ervaring: Een simpel spel, alles op LOW 7FPS (graphics media accelerator 3150).

Prima voor een beetje word/internet/mail, verder kan je er eigenlijk niets mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan