Laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaniRi95

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2014
Hey,

Ik begin in september met een studie, en wil graag een laptop kopen die ik (redelijk) makkelijk in de trein kan meenemen. 17" zou eventueel nog kunnen maar liever iets kleiner (niet veel).
Voor mijn studie heb ik geen zware programma's ofzo nodig, maar ik wil er wel graag Sims 3 met een aantal uitbreidingspakketten op kunnen spelen. Mijn budget is rond de €500/€600.

Zou deze goed genoeg zijn? Acer E1-570G-33214G32-3rd i3-3217U (ik weet dat hij redelijk groot is, maar dit zou nog wel gaan)

Welke laptops zijn nog geschikt??

Ik ben wel heel erg benieuwd voor welke studie je SIMS 3 nodig hebt. :)

Om je vraag goed te kunnen beantwoorden is het voor ons handig om te weten wat je, naast Sims 3, nog meer met de laptop wil gaan doen?

Haha! De Sims is niet voor mijn studie! ;) Maar als iemand het wil weten, ik ga Pedagogische Wetenschappen studeren.
Behalve sims wil ik hem vooral voor internet (ik kijk veel series en films via internet) en de basis windows programma's (word, excel, powerpoint) gebruiken.

Kijk, nu kunnen we 'zaken' doen. Dan hoeft het idd. allemaal niet van de 'zwaarste' categorie te zijn, maar voor het bekijken van films op een 'beetje' scherm (qua resolutie) en ook nog eens met een 'beetje' kwaliteit, wil je toch wel een klein beetje 'fundering' hebben schat ik in?
Dan word ik van deze Acer toch niet echt vrolijk.
Ik zag trouwens dat de gemiddelde leek op een website aardig wat zand in de ogen wordt gestrooid v.w.b. de specs van deze machine. Zo lees ik dat er 'dedicated' videogeheugen is, maar dat er géén losse videokaart in de machine zit. Da's ongeveer net zo logisch als tegen een puber die een avondje uit wil gaan zeggen : "Hier heb je € 75,--, da's helemaal (dedicated) voor het feest. (En dan er niet bij vertellen dat 'ie nog wel even de taxi heen en terug van dat bedrag zelf moet betalen.)
Da's ongeveer hoe het in de specs van deze machine bij Mycom staat vermeld.

Laatst bewerkt:
Hmm, dat klinkt niet echt positief.
Naar wat voor specificaties moet ik gaan zoeken om een geschikte laptop te vinden?

Zouden deze beter zijn? Toshiba Satellite C50D-A-133 of Toshiba C70-A-15G
Of een van deze? http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-3521/pd
(Sorry, ik heb hier echt totaal geen verstand van)

Laatst bewerkt:
Om te beginnen heeft die laatst genoemde Toshiba al een schermresolutie die erop begint te lijken.
Er zijn zo allemachtig veel laptopjes in die prijsklasse te koop. Om er maar eens een te noemen :
http://www.laptopshop.nl/product/431565/category-180887-asus-laptops/asus-x552cl-sx076h.html

Wat dacht je ervan om de boel eens om te draaien? Jij gaat naar een 'grote' computerwinkel en vertelt waarvoor je het ding wil gaan gebruiken. Dan vraag je om 2 of drie laptoptype adviezen en die gegeven adviezen post je hier, dan vertellen wij je welke de beste is van de drie.

Laatst bewerkt:
Oke, dan ga ik dat eens proberen! Ik moet morgen naar Maastricht dus dan zal ik een computerwinkel opzoeken.

Kunnen we gelijk a.d.h.v. de aan jou gegeven adviezen gelijk bepalen of die verkoper een beetje 'integer' is, of dat hij alleen maar aan het commerciële belang van zijn werkgever denkt.

Ik heb gister geen tijd gehad om nog naar een computerwinkel te gaan, maar ik heb op internet nog wat gezocht en een paar laptops gevonden:
ASUS X552CL-SX014H
ASUS R704A-TY170H
SONY Vaio Fit 15E SVF1521P6EB

Zijn dit geschikte laptops?

Edit:
Ik ben net bij de BCC geweest en mij werd de ASUS 510CCXX134 aangeraden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan