Laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollig

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2013
Hallo,
Lange tijd geleden dat ik hier was, maar ja.

Ik heb een laptop gevonden die er wel aardig uit ziet. De laptop heeft een i5 processor, want ik wil er goed op kunnen gamen. Voor dat ik reacties krijg dat ik beter een i7 kan aanschaffen: de i5 lijkt me goed genoeg en ik vind de i7 prijziger terwijl een i5 processor MineCraft en andere gaming gewoon aankan.
Weten jullie trouwens of Windows 8.1 goed is? Ik krijg er telkens diverse meningen over terwijl ik het een mooi design vind. En kan je er gemakkelijk Linux op downloaden? Want als Windows 8.1 faalt wil ik graag Ubuntu of iets dergelijks..

Link: http://www.dixons.nl/laptop/laptops/laptop/571943/asus-x552ldv-sx567h

Hebben jullie trouwens enige ervaring met Dixons? Want ik haal nooit mijn games etc. daar.

Bij voorbaat dank! :thumb:

P.S: Dit is de goede sectie, toch?
Groet,
Lollig (AKA Monkii)

Laatst bewerkt:
Hier kan je zien dat de score op het punt van games te wensen overlaat bij deze laptop: http://nl.hardware.info/productinfo/235882/asus-x552ldv-sx567h#tab:overzicht

Maar veel hangt natuurlijk af van welke games je wilt gaan spelen.
Google eens op je favoriete game in combinatie met "minimum specs"of zo iets. Dat geeft vaak een overzicht van wat je minimaal aan processor, geheugen, videokaart en hd nodig hebt om de game een beetje te laten lopen.

T.a.v win8: ook Microsoft heeft inmiddels toegegeven dat het een flop is. Win7 is beter. Sommige leveranciers leveren nog steeds laptops met win7. Ik dacht dat Dell er een van was, maar HP ook.

Laatst bewerkt:
Als eerste de CPU
Ik zie hier het wel bekende i5-U-principe weer terugkomen. Ik zal het even uitleggen:

Deze laptop bevat een Ultrabook-processor. Dit kan men herkennen aan dat het processortypenummer eindigt op 'U'. Technisch gezien is een Ultrabook-processor gewoon opgevoerde Pentium troep. Of je nou een i3-U, i5-U of i7-U hebt, het is allemaal een Pentium processor met een iets hogere kloksnelheid. Kant-en-klare rommel dus. Die U-troep is ontworpen voor ultrabooks en worden door verschillende OEMs (ASUS, Acer, Toshiba) gebruikt om het consument te misleiden. Ze mogen immers wel het i-stikkertje plakken. Terwijl het geen echte i-serie-CPU is!

Een echte mobile i3, i5 en i7 kun je herkennen aan wanneer het typenummer eindigt op M of QM (quadcore mobile). Dit zijn de echte goede i-serie CPU's die vergelijkbare prestaties met desktop i-serie CPU's moeten leveren.

Als tweede de GPU
De NVIDIA GeForce 820M is niet om te gamen. Deze is gemaakt om 3D-toepassingen wat vlotter te laten verlopen (zoals Google Earth). Hij is eigenlijk bijna net zo snel als de Intel GPU die de CPU aan boord heeft.

Opties die wel aan jouw eisen voldoen
Jij wil gamen (onder gaming versta ik spellen als Battlefield, Diablo, CoD, Payday, Saints Row). Daarvoor heb je een goede videokaart nodig. Bij een beetje videokaart komt bijna altijd een i7 om de hoek kijken. Dat is helaas niet anders. Daarom kom je helaas uit op een laptop zoals deze: klikkerdeklik! De videokaart in deze laptop is ook nog maar een mid-budget videokaart. Zelfs deze zal waarschijnlijk niet goed aan je eisen voldoen als je ervoor kiest BF3, CoD en GTAV (straks in januari) te spelen. Dan kom je op zoiets uit: klikkerdeklik! Deze heeft een GTX-kaart. Daarmee zul je wel mee vooruit kunnen. Helaas is de prijs veelste hoog in vergelijk tot wat een desktop je ervoor zou kunnen kopen. Dit is nou eenmaal zo met laptops:(.

Kortom: voor 500 euro koop je geen game-laptop. Een beetje game-laptops beginnen bij 800 euro.

EDIT:

Met Windows 8.1 kan hetzelfde als Windows 7 en zelfs meer. Deze heeft verder geen beperkingen ten opzichte van Windows 7.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
Ik wil er trouwens op gaan MineCraften, high-end gaming doe ik op mijn consoles.

Ik dacht qua RAM-geheugen aan zo'n 4 á 6 GB, bij een GPU wil ik gewoon één die past bij low-end gaming en schoolwerk (mijn lievelings CPU is denk ik de nVidia GTX 670, maar dat heb ik niet nodig voor MineCraft neem ik aan) en bij een CPU dacht ik een i5 processor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan