Laptop kortsluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

hilfiger18

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2001
Hallo,

Ik heb een acer aspire 5315 en kreeg een kortsluiting hoe het komt weet ik niet. Was gewoon op mijn laptop bezig en viel alles uit en kon niet meer opstarten. Ben naar een monteur geweest en die zegt als ik het laat maken het me 950 euro kost :(:evil:
Weet er iemand wat ik kan doen als ik iets vervang ofzo iets dergelijks...???

Hallo,

Ik heb een acer aspire 5315 en kreeg een kortsluiting hoe het komt weet ik niet. Was gewoon op mijn laptop bezig en viel alles uit en kon niet meer opstarten. Ben naar een monteur geweest en die zegt als ik het laat maken het me 950 euro kost :(:evil:
Weet er iemand wat ik kan doen als ik iets vervang ofzo iets dergelijks...???

Hoe oud is de laptop?
Heb je iets geks gedaan?

Als de laptop nog niet super oud is (bijv 2 jaar), dan terug gaan naar de winkel waar je de laptop hebt gekocht, met wat printjes van de site consuwijzer.nl. Je hebt namelijk recht op herstelling. Gaat het 950 euro kosten, dan zullen ze een vergoeding geven voor de laptop minus de tijd dat je de laptop hebt gebruikt. Je mag er toch wel vanauit gaan dat je 4 jaar met een laptop kan doen, dus heb je recht op 50% van de aanschafprijs....

Laatst bewerkt:
1.5 jaar oud. heb acer klantenservice gebeld en die zegt dat ik 1 jaar garantie hebt dus ze willen het niet repareren. willen ze wel maar wel voor betalen.
Ik had mijn laptop via tele2 gehaald kreeg je een laptop gratis bij. ik had ergens vorig jaar november 2007 besteld en jaar later in januari 2009 ging die kapot en acer zei tegen mij dat ze naar de aankoop datum keken en had pas mijn laptop januari 2008 binnen. en de garantie van 1 jaar was verlopen zeiden ze.
Ik was gewoon aan het surfen baterij was leeg bijna deed in stopcontact om op te laden half uur later ging alles uit. wou hem opnieuw opstarten en dat deed die dus niet meer en sinds januari 2009 gebruik ik hem niet meer...
Heb mijn laptop precies 1 jaar gebruikt maar vind het echt belachelijk dat die na een jaar kapot is durf niet meer laptop te kopen omdat ik bang ben dat er weer zo iets gebeurd...

Je hebt in Nederland het recht dat een product aan zijn "te verwachten" levensduur voldoet, ook al is de garantie al voorbij. Bij een laptop ligt die te verwachte levensduur wel wat hoger dan een jaar.
Ik raad je aan wat meer onderzoek hiernaar te doen, want de precieze details weet ik niet, maar volgens mij moet je wel recht hebben op reparatie van acer.

Weet jij dan toevallig waar ik moet zijn dan zodat iemand mij hiermee kan helpen met mijn probleem.
Zijn er speciale gevallen van waar je zo iets kan melden en dat ze je op een of andere manier helpen?

1.5 jaar oud. heb acer klantenservice gebeld en die zegt dat ik 1 jaar garantie hebt dus ze willen het niet repareren. willen ze wel maar wel voor betalen.
Ik had mijn laptop via tele2 gehaald kreeg je een laptop gratis bij. ik had ergens vorig jaar november 2007 besteld en jaar later in januari 2009 ging die kapot en acer zei tegen mij dat ze naar de aankoop datum keken en had pas mijn laptop januari 2008 binnen. en de garantie van 1 jaar was verlopen zeiden ze.
Ik was gewoon aan het surfen baterij was leeg bijna deed in stopcontact om op te laden half uur later ging alles uit. wou hem opnieuw opstarten en dat deed die dus niet meer en sinds januari 2009 gebruik ik hem niet meer...
Heb mijn laptop precies 1 jaar gebruikt maar vind het echt belachelijk dat die na een jaar kapot is durf niet meer laptop te kopen omdat ik bang ben dat er weer zo iets gebeurd...
Je zal dan dus terug moeten gaan naar Tele2. Op basis van de wet moet je zijn bij de verkopende partij. In dit geval dus tele2. Tele2 zal naar Acer moeten stappen.
Maar goed... dit kan wel eens een leuke discussie opleveren met tele2....

Dat de laptop gratis is is natuurlijk onzin. Jij hebt een produkt afgenomen van tele2 en daarvan hebben zij de laptop betaald.

Hoe jij het zegt dan heb ik idd voor betaald.
Ik ga ff tele 2 bellen wat zei ervan zeggen.
Stel dat ze mij daar niet mee helpen en acer ook niet waar kan ik dan klacht indienen?

Hoi,

Ik weet niet of het in dit geval verstandig is maar kan je het niet via tele 2 spelen tenslotte heb je hem via hun gekregen.
Zie dat ik te laat ben .
Modag

Hoi,

Ik weet niet of die "dus" voor mij is maar zag dat marsmannetje me voor was met dezelfde oplossing voor was en dat is de oplossing denk ik.

Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik weet niet of het in dit geval verstandig is maar kan je het niet via tele 2 spelen tenslotte heb je hem via hun gekregen.
Zie dat ik te laat ben .
Modag
Hij heeft niets gekregen. Voor niets gaat de zon op....
Hij heeft gewoon netjes betaald.

Ik neem aan dat dit de acties waarbij je voor ehh 40 euro een internetverbinidng kreeg.
Dit terwijl je diezelfde verbinding ook voor 20 euro kon krijgen zonder laptop. En volgens mij zat je er 2 jaar aan vast. Dus de laptop heeft 480 euro gekost.
Nog niet duur voor een laptop, maar je hebt er dus wel voor betaald.

(even ter verduidelijking en ook als argument naar tele2).

Ik denk dat je eerst info op consuwijzer.nl moet zoeken en deze moet opslaan op je computer en liefst uitprinten. Dan bellen naar tele 2 en op het moment dat tele 2 je verwijst naar Acer (dit gaan ze doen: 100%!) melden dat jij niet naar Acer hoeft.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_ad..._iets_te_doen_moet_ik_hier_genoegen_mee_nemen

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_ad...matie/Uw_rechten_bij_een_ondeugdelijk_product

"De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen."

Hoi

Als tele2 ook niet meewerkt zul je naar de Geschillencommissie Electronische Communicatiediensten moeten gaan.In dit geval dus is tele2 verantwoordelijk en niet acer

Hij heeft niets gekregen. Voor niets gaat de zon op....
Hij heeft gewoon netjes betaald.

Ik neem aan dat dit de acties waarbij je voor ehh 40 euro een internetverbinidng kreeg.
Dit terwijl je diezelfde verbinding ook voor 20 euro kon krijgen zonder laptop. En volgens mij zat je er 2 jaar aan vast. Dus de laptop heeft 480 euro gekost.
Nog niet duur voor een laptop, maar je hebt er dus wel voor betaald.

Dat begrijp ik, ik bedoelde gewoon dat je me voor was om contact te zoeken me tele 2

Modag

*****s van tele2 helpen mij niet die zeggen dat ik ondertekend heb dat er als er iets is dat ik naar acer moet gaan.
Godver ik heb me aangemeld op geschillencommisie kijken wat ze daar gaan doen.
bel ik acer op moet je weer keuze's doen en dan kies je paar optie's dan hangen ze op gelijk.
Allemaal naaiers zie ik...

Als jij iets moest ondertekenen van tele2 dan druist dat al tegen de consumentenwet in.
Zij kunnen niet zomaar eiegen voorwaarden gaan scheppen...
ben benieuwd wat de geschillencom gaat zeggen hierover...

Je kunt ze ook schriftelijk aansprakelijk stellen. Eigenlijk is dat de enige manier.
Je hebt het recht aan jouw kant staan, maar probeer maar eens je recht te behalen.

Een argument wat ze natuurlijk gaan gebruiken is het feit dat de laptop gratis was en dat je dus mag verwachten dat deze minder lang mee gaat. Dat argument kan zo de prullenbak in, gezien mijn rekenvoorbeeld.. Maar ja... Hoe ga je deze discussie winnen?

Maar goed de enige manier is tele2 schriftelijk aansprakelijk te stellen, waarin je voor een deel argumenten van consuwijzer gebruikt. Let op dat je ook duidelijk maakt dat de laptop niet gratis was, maar dat je de laptop zelf via een hoger abonnementsbedrag hebt betaald. Ook duidelijk vermelden dat de wet voor hun eigen voorwaarden gaat.

Mocht je daar geen of negatieve reactie op krijgen, dan kan je de geschillencommissie inschakelen. Ga je gelijk naar de geschillencommissie, dan keuren ze klacht namelijk toch gewoon gelijk af.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als ik jou was zou ik een andere laptop kopen. De discussie wel aan gaan. Ook andere consumentenorganisaties aanschrijven, mocht je geen reactie krijgen. Ik vrees alleen dat het een kwestie van de lange adem is.
De laptop is het niet waard om er 900 euro voor te betalen. Voor de helft heb je waarschijnlijk een betere laptop nieuw.

Je hebt vast geen rechtsbijstandverzekering?

Laatst bewerkt:
Hallo

quote:
"Ik heb een acer aspire 5315 en kreeg een kortsluiting hoe het komt weet ik niet. Was gewoon op mijn laptop bezig en viel alles uit en kon niet meer opstarten. Ben naar een monteur geweest en die zegt als ik het laat maken het me 950 euro kost
Weet er iemand wat ik kan doen als ik iets vervang ofzo iets dergelijks...??? "

Zoals ik het lees en begrijp tussen de regels door , zou het slechts de netadaptor kunnen zijn die defekt is (in kortsluiting) , dit in combinatie met een niet opgeladen of defekte batterij ,waardoor de laptop niet meer opstart ???

Controleer eens de netadaptor d.m.v. een multimeter.

Peter

MARSMANNETJE:
Ik heb een rechtsbijstand verzekering.
Wat moet ik dan doen met een rechtbijstand verzekering?
Ik heb tele2 gebeld die sturen mij weer door naar acer en acer stuurt me weer door naar tele2 weet niet meer wat ik moet doen!
Maar kan jij mij meer vertellen over die rechtsbijstand verzekering?

VDK_P:
Wat bedoel je precies met: Controleer eens de netadaptor d.m.v. een multimeter??
Is dat gewoon die batterij dat onder je laptop zit? Moet ik ff dan met iemand anders batterij uitproberen of die het doet?
Kan je me aub meer uitleg geven?

De rechtsbijstand moet je bellen, dat is een "bedrijf" die jou helpt met dit soort zaken. Die zeggen verder wat je moet doen.

Een multimeter is een apparaat waarmee je meet of er nog stroom door je kabel komt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar waarschijnlijk heeft je vader/moeder er wel een als je thuis woont, en anders de buurman wel ;). Even googlen hoe zo'n ding werkt of de handleiding lezen.
Je kan dus zo meten of de kabel misschien kapot is. Wellicht is dat het "enige", en is ook nog de batterij leeg (en laadt dus niet meer op). Daardoor start hij dus niet op denkt/hoopt VDK_P.

Ik heb een andere volle batterij van een andere acer laptop erin gestopt en hij doet het niet!
Denk niet dat het aan dat ligt en als ik mijn eigen oplader in doet dan brand er wel een groene lichtje dat die oplaad.
Persoonlijk denk ik dat het daar aan niet ligt!
Enig idee of er iemand weet wat er een andere oorzak kan zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan