Laptop krijgt geen netwerkverbinding meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter peko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peko

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Hoi,

Sinds kort lukt het niet meer om met de laptop een netwerkverbinding te realiseren. De overige computers hebben een prima verbinding. Wel kan ik met de laptop via onbeveiligde routers van de naaste buren zonder problemen internet op.
Hieruit meen ik op te kunnen maken dat er iets in de instellingen fout zit.
Heb al diverse keren de software van de Linksys adapter (WPC300N) verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Router: Linksys WRT160N
Adapter: WPC300N (nieuwste driver 1.1.00.019)

Systeem info:
Verbinding met router :
Signaalsterkte 100%
Speed 130.0 MBPS

Draadloze verbinding 130.0 MBPS
Signaalsterkte: zeer goed
Status: geen of beperkte verbindingsmogelijkheden

Wie weet mij op weg te helpen

Laatst bewerkt:
De meeste laptops kunnen 802.11b en 802.11g aan. B b zit op 10mbit en g op 54 mbit. Jouw router heeft volgens mij 802.11n aangezien je 130mbits hebt. Als je in je hem instelt op 802.11g dus op 54mbit werkt hij waarschijnlijk wel. je kan hem evt ook op mixed zetten dan doet ie het waarschijnlijk ook. Dit kan je hier doen in je router http://192.168.1.1/Wireless_Basic.asp (dat is tenminste bij mijn linksys zo). Je hebt dan wel een lagere doorvoer snelheid op draadloos maar niet op bedraad. Met internetten heb je hier geen last van maar wel als je bestanden over gaat zetten van de ene pc naar de andere (als de andere dan draadloos is). Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Laatst bewerkt:
dank voor jouw advies.

Ik zal de raad opvolgen. En wat zo vreemd is hij heeft het wel gedaan. Echter ik kreeg in die tijd wel staads vaker de mededeling "too many open connections" bij het versturen van de mail. Ophalen ging wel goed.

Nogmaals dank en ik zal je laten weten of het een goede remedie is .

Grt P

het advies opgevolgd en de eerste indruk is dat het beter zo niet veel beter is

dank hiervoor!!

MOcht alles hierdoor stoppen. Er zit op de achterkant van de routter (als ik het goed zeg naast de interiongang poort) een reset knop. Hierdoor gaat alles weer naar fabrieksinstelling.

Het probleem is opgelost.
Nogmaals dank voor de adviezen.

Grt P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan