Laptop krijgt geen verbinding met internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beatz040

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Sinds een paar dagen terug heb ik geen mogelijkheid meer om te connecten naar het internet.
Wireless heb ik op dit moment niet to mijn beschikking en dus wilde ik met een kabel connectie naar het internet maken.
Helaas wil mijn Laptop niet meewerken.

Het enige dat ik krijg als ik probleem oplossen wil doen is dat er iets defect is. Ik heb verschillende dingen al gedaan.

Ik heb de drivers opnieuw proberen te instaleren. (wat lukte) maar het resulteerde in hetzelfde probleem. Ik heb mijn kabel vervangen en dat wilde ook geen uitkomst biedden.

Ik heb op dezelfde hub ook mijn computer aangesloten, waar ik nu deze topic mee aan het schrijven ben. Dus de hub zelf kan het niet zijn.

Als ik Ipconfig doe, geeft ie ook aan dat het 'medium ontkoppeld' is. Terwijl op de hub en achter in de laptop wel lichtjes branden alsof er connectie is.

Wat ik DENK dat het is, is dat mijn laptop de werkgroep van mijn home network niet kan vinden. ( ik kan het overigens ook compleet naast zitten)
De reden waarom ik dat denk is omdat ie nu alleen een onbekend netwerk ziet.

Misschien kan iemand mij hierbij verder helpen.

Alvast bedankt.

Ik neem aan van wel ja. Hoe kan ik dat voor de zekerheid checken?

Vaak als je alleen met draadloos werkt word de lan kaart uitgezet om conflicten te voorkomen.
windows 7?
configuratiescherm>netwerkcentrum>adapterinstellingen wijzigen>Lan verbinding>inschakelen.
draadloos uitschakelen.

Ik heb net gekeken, hij staat gewoon ingeschakeld. Volgens mij als die uitstaat krijg je zo'n kruisje te zien rechts onder.. Maar nu heb ik zeg maar alleen dat uitroep tekentje.

windows 7?

Je netwerk kaart inschakelen via de hardware, en de juiste driver installeren(=geel uitroepteken)

Dan heeft ie waarschijlijk je netwerk als openbaar ingesteld dit veranderen in thuisnetwerk.

Laatst bewerkt:
Zit ie in de juiste werkgroep?
Je hebt het over onbekend netwerk maar staat dit bij openbaar netwerk.
Heb je je draadloze adapter uitgeschakeld?

Laatst bewerkt:
Om hem in de juiste werk groep te plaatsen:
[Mijn computer], Rechtermuisklik, kies [eigenschappen] dan in de linker kolom kies geavanceerde systeem eigenschappen, dan tabblad {computernaam}, dan de knop wijzigen klikken en invullen maar.

LS
Je image gezien, kon in eerste instantie niets zien. Wat je ziet is dat je ff de modem uit (30s) en aan moet zetten en eventueel je router ook uit en aan. Je kan ook dubbelklikken op het rode kruisje dan kan het ook wel eens goed komen.
Kijk ook even bij je netwerkadapter eigenschappen in het het netwerkcentrum en check of instellingen (netwerkadapter kiezen rechtermuisklik eigenschappen) en selecteer [internetprotocol..... de tcp/ip (v6 en v4) protocol ] en check of de eigenschappen op automatisch staan.
PS

Succes

Laatst bewerkt:
Hoi,

Sorry voor mijn late reactie maar ik moest gister even weg.
Inmiddels heb ik nu al wel geprobeerd van netwerk te veranderen.
hij staat nu op WORKGROUP, net als mijn Desktop.
Om een of andere reden wil de laptop geen IP verkrijgen (Volgens windows 7)
Zelfs als ik hem direct op de internetbox aansluit krijg ik geen reactie.

Gistere was er een vriend van mij hier die hetzelfde probleem met zijn macbook had, toen hij bij ons op het netwerk wilde. Naderhand zijn we erachter gekomen dat de hub het probleem was. Maar in dit geval is dat dus niet zo.. er is geen hub meer die tussen de connectie staat.

De fout zou dus op de laptop zelf moetten zitten.

Schakel de firewall eens uit,
'
Late reactie, reden = lange vakantie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan