laptop laadt niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

carminn

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
5
hallo mensen hopelijk kunnen jullie me helpen met het volgende probleem!

Ik zat vanmiddag op mn laptop en verschoof hem een beetje, hierdoor deed de lader het niet meer.
Het lampje was groen als die alleen in het stopcontact zat maar zodra ik hem in mijn laptop plugde
ging het lampje uit:hij laadt helemaal niet meer op.
Accu eruit gehaald en hij deed het nog steeds niet op de lader dus toen dacht ik dat de lader
stuk was
bij de winkel heb ik een universele lader gekocht, hij had de goede watt en inplug. Thuis geprobeerd
maar als ik hem erin steek hoor ik een heel hoog piepgeluid en lijkt het alsof er kortsluiting is want het stinkt!
De andere lader had dit niet. Op de universerle lader kan je de volt stand invullen, het is een dell latitude d800 en op de originele lader staat 19.5 volt, de universele heb ik ingesteld op 19 want een half kan niet.

Wat is er kapot? Hoeveel kost dit om te repareren of kan ik het zelf oplossen?
Ik heb hem volgende week vrijdag nodig dus moet hem snel maken
 
Waarschijnlijk is dan je voeding vergaan, mag ik weten waar het stonk?
 
het stinkt bij de universele oplader en de zekering is doorgebrabd,
dus een nieuwe oplader halen ? Of is dan ook de zekering in mijn laptop doorgebrand
 
Dan zal het inderdaad aan de voeging liggen. Ja ik zou als ik jou was zeker een nieuwe
opladen kopen.
 
oke het is een dell latitude d800 enig idee hoeveel vervanging van de voeding gaat kosten
 
Oei dat klinkt niet best. Hopelijk is je adapter doorgebrand en niks intern in je laptop.

Universele laders werken veelal niet op Dell laptops omdat de Dell adapters voorzien zijn van een uniek mechanisme. Vaak kan je met een universele lader de Dell laptop wel gebruiken op het netsroom maar zal deze niet je accu opladen.

Voor weinig geld kan je bij bijvoorbeeld AdapterDirect.nl een ac adapter aanschaffen speciaal voor de Dell. Hoef je niet meer te pielen met het voltage en laadt ook je accu op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan