Laptop laadt niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micheal84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Beste forum-leden,

Sinds een paar weken werkt de oplader van mijn laptop niet meer naar behoren.
Alleen door het uiteinde van het accu-snoer (het gedeelte dat achter in de laptop gaat) sterk in een bepaalde richting te buigen, wordt nog contact gemaakt en wordt daadwerkelijk opgeladen. Ik heb een nieuwe oplader gekocht, maar ook die maakt alleen contact als ik het snoer ombuig. Kortom, het ligt denk ik helaas niet aan de eenvoudig te vervangen oplader, maar aan het contact in de laptop. Is dit een bekend probleem? Kan dit gerepareerd worden? Graag hoor ik wat ik het beste kan doen.

Met vriendelijke groet,
Micheal

Hoi,

Ja is bekend is de zwakste schakel in het geheel de aansluiting als ik zo lees is hij van het moederbord los als je een beetje handig bem is dit te controleren d.m.v notebook open maken en kijken of het te repareren is.

Hallo

" mijn laptop" --> persoonlijk mis ik nuttige/rudimentaire info ... (merk/typenr ...)

Met deze symptomen zal de netentree "defekt" zijn , of de soldeerverbindingen tussen deze en het motherboard losgescheurd.

De soldeerverbindingen opnieuw hersolderen , of de connector vervangen door het korrekte exemplaar voor uw " mijn laptop"

Dit bedoel ik ... "als visueel voorbeeld" :

http://www.benl.ebay.be/itm/ACER-Tr...=Laptop_Adapters_Chargers&hash=item2a2819b825

Zelf eens zoeken voor uw specifieke "mijn laptop".

"Sinds een paar weken werkt de oplader van mijn laptop niet meer naar behoren. " :o

Verder werken met deze laptop onder de huidige omstandigheden is niet echt aan te raden ... door vonkvorming kan het motherboard zelfs wegsmeulen , en kortsluiting veroorzaken.

Hoe sneller je actie onderneemt , des te geringer is de (nutteloze bijkomende) schade.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan