Laptop lader

Status
Niet open voor verdere reacties.

swen1997

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Hallo helpmijer`s,

Ik heb een oude dell latitude d600 gekocht maar de oplader is stuk gegaan. Ik heb een andere dell oplader die 20 volt is in plaats van 19.5 en 3.5 ampère in plaats van 3.34. Kan ik deze oplader gewoon voor de d600 gebruiken (het stekkertje van de oplader van de d600 op de ander solderen want er zit wel een iets ander stekkertje op).

Alvast bedankt,

Swen1997

waarom vraag je dit ?

het is niet voor niets dat ze er een andere steker op zetten he.

Hallo

Een Dell d600 oplader bezit voor zo ver ik weet , een 3 polige stekker.

Binnenste grote ring ---> GND

Buitenste grote ring ---> + 19.5V

Kleine centrale meetpin. "feedback" veronderstel ik.

De draad is het zwakste punt , en is frequent kortgesloten t.h.v. de laptop connector , of indien je geluk hebt , waar deze uit de geschakelde voeding komt.

Controleer dus deze draad eerst op kortsluiting , en indien zo , weet je meteen ook de oorzaak van het niet meer werken v/d originele voeding.

Het opheffen v/d kortsluiting in de draad is meestal voldoende als herstelling , deze voedingen zijn robuust gemaakt , en bezitten een deftige kortsluitbeveiliging.

Ik heb geen flauw idee of een gewone (2 draad) voeding zal werken op deze laptop.

Hier :

http://www.benl.ebay.be/itm/DELL-La...ubehör_Notebook_Netzteile&hash=item43ad94a898

Is een duidelijke foto te zien van de connector , die normaal gezien op deze laptop zou moeten gemonteerd zijn.

Zoals ik dacht is dit een 3 draads.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan