Laptop laten vallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickPlijter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Hallo,

Ik heb mijn laptop (Sony Vaio VGN-NR21S) laten vallen en nu heb ik problemen bij het opstarten. Als ik de laptop aandoe kan ik kiezen tussen 'veilige modus' en de 'normale modus'. Wanneer ik één van deze opties kies komt er een laadbalk in mijn zwarte beeld te staan. Na verloop van tijd verdwijnt deze en heb ik nog steeds een zwart scherm waarin alleen mijn muis zichtbaar is.

Heeft er iemand enig idee wat er mis is met mijn laptop? Wat kan mogelijk beschadigd zijn? En is er een oplossing?

Alvast bedankt,

Groet Patrick

Hmm ok,

En wat zou dat concreet kunnen betekenen? Valt dit te repareren of op een andere manier op te lossen? Ben echt een nitwit als het op pc's aankomt!

Groet, Patrick

Een HD is niet te repareren. Je zou een nieuwe HD moeten kopen en alles opnieuw installeren. ( Besturing / drivers en programma's )
Je bent dan wel alle gegevens kwijt, als deze gegevens erg belangrijk zijn, zijn er bedrijven die deze gegevens kunnen redden.
Dit is wel een zeer dure aangelegenheid.

Ik ga er van uit dat je regelmatig goede Backups gemaakt heb en dit niet nodig zal zijn.

Hierbij even van uit gegaan dat de HD kapot is.

Laatst bewerkt:
Nee ik ben gelukkig geen belangrijke bestanden kwijt.

Een nieuwe harddisk, waar moet je opletten bij de aankoop van een nieuwe harddisk? Het lijkt me niet dat je zomaar een willekeurige harddisk in je laptop kunt plaatsen. En wat is de prijs van een redelijke harddisk? Dit omdat het om een redelijk goedkope laptop gaat en het dan dus misschien niet het geld waard is om een nieuwe harddisk te kopen.

Een andere vraag: Denken jullie dat het nut heeft om te proberen gebruik te maken van de garantie die er op het product zit. Of is dit totaal zinloos.

Even eerst het laatste.
Garantie geld altijd voor dingen die onder normaal gebruik kapot gaan.
Als je hem hebt laten vallen, valt niet onder garantie.

De prijs, om je een idee te geven, een laptop HD is 2,5"
http://www.alternate.nl/html/catego...=222&cat3=0&&tn=HARDWARE&l1=Harddisks&l2=IDE&

Waar je op moet letten is dat hij 2,5" is en ik zou een goed merk kopen, bijvoorbeeld een Western Digital.
En eventueel de grootte.
Als je deze zelf wilt gaan vervangen, draai de laptop om en haal de oude er eens uit.
Meestal is dit een kruiskop schroefje losdraaien en klepje weghalen en je kunt bij de HD.

En of dit het waard is, kan ik niet beoordelen.

Maar dan nog kan ik niet bepalen of iemand anders dit waard vind.
( Dit omdat het om een redelijk goedkope laptop ) Zijn z'n eigen woorden.

vanaf 668€

loonytune
western digital is zeker goed maar kies de laaste tijd voor segate deze zijn stiller en prestatie zie ik geen onder******

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan