Laptop leeggooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melissa17

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2010
Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Mijn laptop (Compaq Presario C735) begint de laatste tijd erg sloom te worden, dus wil ik hem graag helemaal leegmaken...
Op mijn werk heb ik gevraagd of ik het zelf kon doen, en dat kon. Ik hoefde alleen tijdens het opstarten op F11 te drukken, en alles zou worden opgeruimd.. Alleen, dit werkt dus niet bij mij.. Als ik dat doe, kom ik bij 'systeemherstel' terecht, waar ik het systeem kan terugzetten tot/met 24 april.. Ik wil dus dat hij word teruggezet tot de 1e opstart van een nieuw gekochte laptop..
Kunnen jullie mij hiermee helpen??
Alvast bedankt!!

Dat hangt allemaal een beetje af van wélke DVD / CD je bij het systeem meegeleverd hebt gekregen:
Als dat een 'echte' Windows DVD is (te herkennen aan het Microsoft logo etc. etc.) dan kun je Windows vanaf de 'grond' weer opbouwen.
Als het een Recovery DVD / CD betreft dan ben je nog veel sneller klaar, dan is je systeem na het recoveren weer net zoals 'ie was toen je 'm kreeg.
Een derde mogelijkheid is idd. het indrukken van een bepaalde toetscombinatie na de opstart en dan wordt vanaf een verborgen partitie de machine hersteld (zoals ook in optie 2 gebeurt). Als die F11 niet werkt, dan zal je even de handleiding van de machine moeten raadplegen of wachten op een posting van iemand die ook zo'n ding heeft en de toetscombinatie voor je weet.

Uiteraard stel je wel eerst je eigen bestanden veilig voordat je recovert of heriinstalleert, want na de recovery / installatie zijn al je zelf gemaakte bestanden (muziek, films, foto's etc. etc.) weg!

Laatst bewerkt:
In je handleiding die je erbij hebt staat hoe het moet anders onder alle programma's moet een "recovery manager" staan waarmee je verder kunt.

Bedankt voor jullie reactie!

Dat is nou ook weer het probleem, ik heb er geen vista cd bij gekregen tijdens het kopen.. Wel zat er een klein papiertje bij;
Computersysteem herstellen zonder schijven. De computer bevat een nieuwe voorziening voor systeemherstel waarbij egen cd's of dvd's nodig zijn... Dan komt er dan te staan van F11 en via systeemherstel e.d.

Wel heb ik al mijn bestanden, foto's en muziek al op een Externe harde schijf staan..

Aangepast!:
Ik heb inderdaad de Recovery Manager gevonden,. Alleen nu vraagt hij welke programma ik opnieuw wil installeren,. Ik zou alleen niet weten welke ik moet aanklikken?!
- Adobe Reader 8.0
- HP Active Support Library
- HP Help & Support Vista
- HP Quickplay / DVD Play
- HP Update
- HP Wireless Assistant
- HP_User_Guides_0078
- Lightscribe Host Software
- Macormedia Flash Player 9ax
- MS Works 8.5
- MSN Live Messenger 8.1
- Roxio Creater Basic 9
- Sun Java
- Symantec Norton Internet Security

Geen van bovenstaande lijkt mij de goede?

Laatst bewerkt:
Dan is het wellicht het handigste om het volgende te doen:

ga naar de website van de fabrikant en selecteer bij de downloads je machine en Windows versie. Download alle drivers die je daar vindt. Leen een Window DVD van iemand en installeer Windows (voer je eigen serial in). Installeer daarna de gedownloade drivers.

Je machine is dan zelfs beter dan dat die was, want alle 'fabrikanten'meuk wordt nu niet meegeïnstalleerd.

Ik zou inderdaad geen van alle selecteren. Na de herinstallatie kun je flash, java, adobe reader, msn, een gratis virusscanner enz wel zelf downloaden. Heb je gelijk de laatste versies.

Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan