Laptop leegmaken maar wel de fabrieksprogramma's erop laten

Status
Niet open voor verdere reacties.

valkeringrick

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
Hoi Helpmijers!
Ik heb een vraagje over mijn laptop.
Ik heb hem begin dit jaar gekocht, en hij zit nu al behoorlijk vol.
Graag zou ik mijn computer helemaal leeg halen maar wel de fabrieksprogramma's erop laten. ( zoals een webcam programmaatje, en nog wat standaard software )

Ik weet wel wat van computers maar als er een programma zou zijn die het automatisch voor mij kan doen zou dat wel fijn zijn... ( anders maar handmatig ;) )

Groeten Rick. :d

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk je handleiding eens na!
Terugzetten van een verborgen partitie waarmee de laptop is afgeleverd, levert die mogelijkheid.
Het verdient aanbeveling ook de recovery op DVD branden.
Voor dat doel leveren de meeste fabrikanten tegenwoordig de software.
Een image wordt vaak niet meer meegeleverd, maar dien je zelf te branden.

Tegen het advies van Zoefff kan ik niet tegenop.
Zijn advies zorgt in jouw geval voor een schone pc in 'beginstand'.

Als je geen dvd van de fabrikant hebt of niet een image kan terugzetten: zoek eens op internet naar 'opschonen pc'.
Genoeg advies te vinden.

Heel belangrijk: brandt, zolang het nog mogelijk is systeemherstelDVD's of hoe ze ook genoemd worden.
Dit maakt dat je onder alle omstandigheden je systeem weer optimaal kunt herstellen.
De meeste fabrikanten maken hier bijna geen melding van (leuk, zo'n setje CDroms kost al gauw € 75,-)

Veel goed te gebruiken programma's staan dan weer op je HD, maar ook nag software, zoals studentversies Office t/m Kaspersky trial anti virus etc. etc.

Hoi,
als je het merk/type laptop had aangegeven dan was je vraag wss al opgelost geweest. :o

Hoi jongens, alvast erg bedankt voor de snelle reacties!
ik zal inderdaad eventjes de boekjes van mijn laptop erbij pakken.
Eens even kijken of daar wat in staat... ;)
Oja, en het merk van mijn laptop is een: MSI CX700
Nogmaals bedankt alvast!! :)

Ik heb de gebruiksaanwijzing erbij gepakt.. en het cd'tje in mijn laptop gestopt. Ik heb een recovering uitgevoerd en nu is hij helemaal leeg. Hij is weer schoon en snel.
Van te voren had ik een back-up gemaakt dus de bestanden die ik wilde behouden heb ik er nu weer op staan.
Het is gelukt, en ben er erg blij mee ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan